amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 237 - Body Pump på nytt!

Kategori: Allmänt

Idag körde jag båda tjejerna till skola och dagis och därefter körde jag till Moray Leisure Center och gick på mitt första body pump -pass på läääänge!!! Jag var helt ur form och fick gå ner på vikterna lite... Och blev ändå helt slut efteråt!! Eftersom jag varit iväg från body pumpen så länge så hade de hunnit göra ett helt nytt pass, dvs nya låtar och nya övningar. Och detta gjorde det om möjligt ännu svårare! Haha, benen skakade efteråt och jag hade svårt att lyfta väskan... Men så GÖTT det var att komma tillbaka! :D
Efter detta tog jag en dusch på gymmet innan jag körde och hämtade Lucy vid 12. Därefter körde vi till biblioteket där vi bestämt träff med Ellie och hennes vän Kim med hennes två barn Kari och Zoe. Kari och Lucy är väldigt bra kompisar så de hade mycket roligt. Vi satte oss på cafeterian på biblioteket och åt lunch först, och sen läste vi några böcker inne på biblioteket också. Därefter gick vi till Community centret och satt ett tag där innan Lucys balett började. Där träffade jag Hayley igen och vi hade ju självklart massor att ta igen! Var sååå kul att träffa Hayley igen!! :D dessutom träffade jag Ailsa och några av de andra mammorna också :) skoj skoj skoj!
Efter Lucys balett åkte hon hem med Ellie och jag körde och hämtade Beth från hennes sport. Sen körde vi tillbaka till baletten och hon dansade sitt "pass". Då pratade jag en massa med Elises mamma, Lousie (Elise går inte längre på sport efter skolan på onsdagar så vi sam-skjutsar inte längre därifrån utan ses på baletten!) och sen körde jag och Beth hem till familjen och vi åt Fajitas till kvällsmat :)
Sen pysslade jag och Beth lite med såna "loppor" (man viker en loppa och sen säger man ett nummer, en färg, osv, och sen får man en utmaning eller får veta något om framtiden osv... Beth har en bok med en massa såna här färdiga loppor som man klipper ut och viker).
Nu har båda tjejerna gått och lagt sig så jag, Ellie och Ben sitter i soffan i vardagsrummet och kollar teve/läser/skriver blogg. Och när jag har skrivit färdigt här ska jag minsann också läsa! :D
Imorgon ska jag träffa Laura igen så ser mycket fram emot det!!!! Ska bli sååååå roligt att se henne igen och prata om allt som hänt under våra "lov"! ^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: