amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 151 - Alltid en timme tidig!!

Kategori: Allmänt

Jag har haft en väldigt slö och härlig lördag idag med sängliggande och Prison Break -tittande. Har faktiskt tittat klart på hela säsong 1 idag!! Fy vad bra den här serien är!!! :D
Dock kändes det som att jag hade varit stilla på tok för länge när klockan blev fyra (även om jag hade en låååång sovmorgon) så jag klädde på mig träningskläder och gick ut och gick en runda i det friska vädret. Jag gick även inom stan och köpte en hemlig grej (haha, ni kan allt få undra vad för hemlig grej detta är! Kan inget säga, även om det bara är en av mina läsare det är hemligt för ;) det är så det är att ha en offentlig blogg!)
Hur som helst köpte jag den här hemliga grejen och sen köpte jag dessutom lite proviant inför kvällens barnsittar-pass. Proviant som i...... CHOKLAD! Yum, yum, yummie! Haha :)
Sen gick jag hem igen och packade min datorväska med dator, bok och provianten.
Därefter åt jag middag med Ben, Beth och Lucy (Ellie ska ut ikväll så hon ska äta där) och sen var det snart dax för mig att köra till Alison (kallas Ali) och Al för att sitta barnvakt hos dem och deras två små barn. Dock när jag kört hela vägen till Lossiemouth kommer jag på att jag självklart har glömt laddare till datorn..... Typiskt!!! :(
Aja, finns inget att göra.. Jag hälsade på Al i dörren och fick veta att Ali var på ovanvåningen och nattade barnen. Dessutom, efter ett tag, fick jag veta att de inte behövde mig förrän vid åtta. Jag trodde det var sju.... Så jag var en el timme tidig! Åååååhhhhh nej...... Kan man känna sig mer dum? Haha! Men det var ingen fara, Ali hade tydligen skickat ett sms som sa att jag inte behövde komma förrän åtta vid fem-tiden, vilket jag inte hade sett. Hur som röst skrattade vi bort det och jag fick gå upp och säga hej till deras dotter innan hon somnade. Sen kom jag på att om de ändå inte behöver mig förrän om en timme så kan ju jag köra hem och hämta min datorsladd!!! Haha, så det var vad jag gjorde... Sen körde jag tillbaka till Lossiemouth igen! Haha, så himla dum kväll alltså! XD men skönt att jag bara kan skratta bort det istället för att älta det hela tiden. Jag menar, vad finns det egentligen att älta?? ;)
Jag heter Amanda Tyrén. Ring mig om du behöver en barnvakt! Jag är alltid en timme tidig!! ;) haha!
Bra annons, visst? XD
Nej, dåliga skämt åsido, nu har Ali och Al precis lämnat huset och jag har satt mig tillrätta i soffan. Barnen sover på ovanvåningen och jag ska bara kolla till dem lite då och då och förhoppningsvis blir det inga problem ikväll :) men det tror jag inte det blir!
Jag har ju fått veta att melodifestivalen började idag i Sverige så nu har jag faktiskt satt igång showen från början på svtplay!! Får se hur länge jag orkar se programmet. Borde ju försöka ta mig igenom alla låtar iaf ;) sen kan jag ju alltid snabbspola emellan! Haha. Kände iaf för lite svensk underhållning här i skottis.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: