amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 153 - Hemma med sjuk tös

Kategori: Allmänt

Igårkväll när Lucy skulle sova hostade hon jättemycket. Det var hemskt att höra på - hon var så ledsen. Det tog riktigt lång tid för henne innan hon tillslut lyckades somna och då hade jag, Ben och Ellie redan bestämt att det inte skulle bli någon simning för Lucy nästa dag (dvs idag). Vi skulle även kolla på morgonen hur hon mådde om hon skulle till dagiset eller inte.
 
Så imorse när jag gick in för att väcka tjejerna kollade jag läget med Lucy och det första jag la märke till var att hon fortfarande såg krasslig ut. Dessutom hostade hon fortfarande lite då och då. Så efter att vi hade gjort de första vanliga rutinerna på morgonen och Ben till slut kom ner han med, beslöt vi oss för att Lucy skulle stanna hemma idag. Så jag och Lucy körde Beth till skolan och sa hej då till henne och efter det körde jag och Lucy hem igen. Där bäddade jag ner henne i soffan och hon fick kolla på en massa filmer hela dagen. Det blev först Alvin & gänget 3, sen blev det Hitta Nemo och till sist Rio. Mellan filmerna har hon även fått i sig ett päron och lunch. Dessutom försökte jag få henne att sova en liten stund men hon hostade så himla mycket då (det är värst när hon ligger ner) så det blev ingen lång tupplur.... Mitt i sista filmen kände jag att nej.. Jag vet inte om det är så himla bra att köra iväg med henne någonstans just nu så jag hörde av mig till Caroline och frågade snällt ifall HoB kunde hämta Beth från skolan när hon ändå hämtade Toby. Det var inga problem! Så snällt! :) så efter tre kom hon och släppte av Beth och jag tackade så mycket.
Därefter var den sista filmen slut och Beth gjorde sin läxa, Licy ritade och jag började laga maten inför ikväll - risotto med bacon och squash. 
Jag har pratat med både Ben och Ellie idag och uppdaterat dem om deras sjuka dotter. Snart kom även jag och Ben fram till att om Lucy inte mådde bättre senare så skulle vi hoppa över Beths simning också. Det kanske tar för mycket på Lucys krafter om hon följer med mig dit osv. Från början skulle Ben komma hem innan Beths simning så att en av oss kunde följa med Beth och en kunde stanna hemma med Lucy.
Men tydligen hade Ben ett möte när Beths simning skulle börja så det gick inte så vidare bra.... Hur som helst sa han att vi kunde skippa Beths simning idag och bara stanna hemma och låta tjejerna vila sig. Vilket var en skön känsla för mig med för jag har inte mått så vidare bra jag heller.. Igår mådde jag så dåligt att jag tog en tupplur på två timmar och idag har jag både snörvlat och hostat lite.. Dessutom varierar jag mellan att vara varm och kall.... Hmm... Ska jag också bli sjuk nu eller? -.- suck! Alla verkar vara lite halvkrassliga nu dock så det är väl inget man kan undvika direkt..
Hur som helst: medan risotton kokade på spisen kallade jag ner tjejerna och satte på ytterligare en film till dem så de (spc Lucy) lugnade ner sig lite innan Ben och ellie kom hem och vi kunde äta. Jag förberedde lite grönsaker (majs, broccoli, morötter och blomkål) till mig själv för var inte jättesugen på risotto.. XD
Nu har vi ätit iaf och Ellie är uppe och nattar Lucy. Det blev sent för mig igår så jag ska minsann somna tidigt idag! Men först blir det lite egentid med min bok eller med Prison Break! ;)
 
(Läser en ny bok nu förresten: Starcrossed!)
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Krya på dig och er, puss

    Svar: Tack, mamma! Puss! <3
    Amanda Tyrén

    2014-02-03 | 21:30:40

Kommentera inlägget här: