amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 154 - annorlunda Zumba-pass!

Kategori: Allmänt

Idag mådde Lucy lite bättre så det blev dagis för henne denna tisdag. Hon fik skjuts in av Michelle och Matt, sen hämtade jag henne vid halv tolv. Då åt vi lunch och sen hade vi quiet time eftersom hon hade börjat hosta en massa under lunchen igen. Snart fick jag även veta av Ellie att hon också var på väg hem (hon skulle egentligen inte vara hemma förrän nio ikväll) eftersom Hunt tydligen inte mådde så bra hon heller.. Alla är sjuka här nu! Lucys andra dagis (st Sylvester) som hon är på mån, ons och fre, var stängt idag för de hade för lite fröknar till så många barn! Alla var sjuka! Sjukt ju! ;p haha
Nej, skämt åsido, Ellie kom alltså hem runt två och då pratade vi lite osv innan jag körde och hämtade Beth och Ellie tog en tupplur på ovanvåningen. När jag och Beth kom hem slöt sig Beth till Lucy som kollade på cbeebies innan Lucy gick upp åå ovanvåningen och slöt sig till sin mamma för att ha en liten nap hon med.
Därefter har vi tagit det lugnt. Ellie kom ner vid fyra och kom började göra en massa cakepops, vilket Beth hjälpte till med. Samtidigt började jag laga maten - italienska köttbullar i tomatsås och italienska kryddor. Därefter bytte jag om till träningskläder och vid 18.45 gick jag på ett Zumba-pass! :) resten av familjen åt mat innan jag åkte men jag ska äta nu när jag kommit hem från träningen!
Det var ett roligt Zumba-pass, dock inte lika kul som det jag är van vid med Babs. Det här passet kändes mer som Hip hop än äkta Zumba... Haha men mycket cardio var det minsann! Puh!
Dessutom hade detta passet skojiga stretch- & styrkeövningar där man jobbade med en annan. Träffade en tjej i min ålder och vi hade kul ihop medan vi plågade våra muskler! XD haha!
Det roliga var att vid en övning sa ledaren "Så här! Precis så här ska man göra!! Kolla på dessa tjejerna!" Och gestikulerade alla i salen att kolla på oss! :p haha! Man blev lite glad då, för tydligen var det många som gjorde fel, men jag och min partner gjorde det helt utmärkt minsann! ;) haha!
Nu är jag iaf hemma och ska äntligen få äta lite kvällsmat (jag har lagt undan några köttbullar som jag ska äta nu och ha lite majs till tänkte jag, mums!)
Och om blogginlägget känns kladdigt och stressat är det för att jag är jättehungrig just nu!!! Så nu ska jag äta, tjingeling! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: