amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 155 - Skype & Påsklov!

Kategori: Allmänt

Idag började dagen som vanligt med att gå upp med barnen och sen skjutsa dem till dagis och skola. Idag var det fröknar på dagiset så det var inte stängt! Bra!
Efter detta dansade jag Zumba med babs som ledare, åh tillbaka till det rätta! XD haha. Dock var det två nya låtar idag (en som inte var jättespännande och en lite roligare) men de hade tagit bort den roligaste av alla - cowboy-dansen med Aviciis Wake Me Up.... Den var absolut min favorit.. Men nu är den borta :( Aja, man måste ju ha lite nya låtar då och då annars tröttnar man väl :p
Efter Zumban satte jag mig i cafeterian på leisure centret och läste i min bok fram tills det var dags att hämta Lucy från dagiset vid tolv. Tycker det är mycket skönare att sitta här och läsa än att åka hem och läsa och sen köra iväg igen :p 
Efter att jag hämtat Lucy körde vi till Aldi och köpte köttfärs och majs och andra frysta grönsaker. Detta ska jag göra biffar av som jag kan äta ikväll samt till lunch och eventuellt fler kvällsmåltider. Ikväll är det nämligen pastabake på menyn, vilket jag inte är supersugen på ;) men biffar med mycket krydda.... MUMS! Dock har vi ju inte den där äkta nötfärsen som finns i Sverige här, eller iaf tror jag inte det.... Vet inte vad det heter isf :p men turkey-mince är tydligen väldigt bra och fettsnålt enligt Ellie och det är oftast det vi har i cottage pie (shepards pie) här och det är alltid gott :) så det är vad jag letade efter idag! Men självklart hade de inte det på Aldi.... Så det fick bli någon vanlig mince, som såg helt okej god ut :) hade mer fetthalt än Turkeymince antog jag men det blir nog bra ändå! ;) och det blev minsann gott när jag smakade på kvällen!! Smakade typ som nötfärs, så det blev ju toppen! ;D
Hur som helst, efter Aldi och våra matinköp körde vi hem och åt lunch. Samtidigt plattade jag ut 11st biffar som jag skulle steka senare. Därefter tog jag en snabb dusch och sen lekte jag och Lucy lite med dockskåpet och ritade lite innan det var dags att byta om till balett-kläderna och köra till Community centret där tjejerna dansar. Där träffade jag som vanligt Hayley och hennes mellersta dotter, Claudia (yngsta dottern, Mabel dansar ju med Lucy). Sen bar det av hem igen och jag förberedde pasta baken till familjen samt mina biffar!
Måste erkänna att när jag skulle skära en liten ostbit från en större ostbit som jag sen skulle riva över pasta baken så råkade jag knäcka kniven som jag använde...... Ooooops! Som tur är var det en av de billiga som familjen har många likadana av! ;) så det gjorde inget! Puh! Men inte visste jag att jag var så stark... ;) haha! 
När Ben kom hem vid fem var pastan i ugnen och jag gick upp på mitt rum för att prata med min faster på Skype. Åh längtat efter detta samtalet hela dagen! :D kära faster Lina! Som jag saknar dig! Och självklart min underbara Guddotter Julie och ingifta farbror Simon också!!!! Dessutom har de skaffat en ny hund (sen fina Matts sorgligt har gått bort.....) som heter Ozzy! Han var fantastiskt fin! :))))
Tack för ett trevligt samtal fina faster Lina och Juliebus! Saknar er!!
Efter detta gick jag ner och åt min egen kvällsmat, som bestod av två biffar och kokta grönsaker. Därefter kom Ellie också hem och vi alla satt nere i vardagsrummet och tog det lugnt. Snart hämtade jag dock min dator och skrev ut bussbiljetter inför Glasgow-helgen och sen ringde min pappa på Skype (eftersom jag bett honom om det) och vi pratade om mitt eventuella påsklov i Sverige! Eftersom Ellie själv har påsklov på 6 veckor i april/maj så har hon sagt att jag kan ta ledigt då med om jag vill. Så detta har jag kollat upp! Och minsann........
FLYGBILJETTERNA HEM TILL SVERIGE I PÅSK ÄR BOKADE!! Jag kommer vara hemma i Sverige mellan den 4april och den 28april!! :D Tjihoo!
Så jag och pappa pratade lite till efter detta om allt möjligt och sen fick vi säga godnatt när klockan närmade sig sent...
Jag har pysslat med en liten sak här hemma efter det och sen har jag även pratat en massa med Agnes och Martina på viber :) även med Lina lite till för vi kände att vi inte riktigt hann prata om allt när vi skypeade ;) haha!
Har varit en fullsmockad dag!! Och på ett RIKTIGT BRA sätt!!
Älskar när tiden flyger för att man har så mycket att göra och så mycket kul!
Ser fram emot så mycket nu! Om exakt tre veckor idag kommer mina föräldrar och hälsar på. När de åker hem är det mars månad och då ska jag bara vara här den månaden ut innan jag åker hem till Sverige på påsklov. Därefter kommer jag tillbaka hit och då är det snart maj! Och då kommer det vara härlig vårkänsla i luften och jag kommer leva livet som Au Pair med min härliga familj och mina kompisar här!
Livet leker just nu, så är det bara!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: