amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 156 - Samtal med Agnes

Kategori: Allmänt

Idag lämnade jag Beth på skolan och sen Lucy på the Ark. Därefter körde jag till stan för att kolla runt lite samt kolla upp några böcker till min faster. Innan jag kommit till bokaffären träffade jag dock grannen Ailsa och hennes son Charlie! Så vi pratade lite och gick tillsammans en bit och hade allmänt trevligt. Vi såg även Emma, vår andra granne! Det roliga med detta var att vi träffades på ett ställe man inte brukar vara på så ofta och vi bor verkligen ett, två, tre bredvid varandra. Först Emmas familj, sen min familj och sen Ailsas! Haha, skumt!!!!! Hur som helst kom jag till slut till bokaffären där jag beundrade alla fina böcker - utan att köpa något! Jag är så duktig ibland som står emot viljan att köpa bok efter bok efter bok!!! ;D
Efter ett tag i stan körde jag hem igen och då ringde Agnes mig på skype (vi hade bestämt möte dagen innan!) så vi pratade en massa som vi alltid gör, trots alla tekiska problem och högtalar-fel på skype. Var mycket, mycket, mycket roligt att prata med henne igen! Hon ska iväg och jobba som underhållare på ett hotell på Cypern i sommar så då ska förmidligen jag och Martina komma och hälsa på!!! Om vi har råd och tid förstås... Men jag vill verkligen hälsa på, så ska göra allt jag kan för att komma dit! :D Detta pratade vi iaf bl.a. om samt en massa andra saker som jag inte ska rabbla upp här :P
Efter samtalet med Agnes åt jag lunch (biffarna som jag gjorde igår + grönsaker) sen tvättade jag lite och tog det lite lugnt.
Vid tre hämtade jag Beth och vi körde som vanligt till biblioteket (det har blivit vår lilla grej på torsdagar!) och vi hade mysigt och trevligt där. Vid halv fem hämtade vi Lucy och sen körde vi hem till huset där Ellie redan var hemma! (Ben är iväg, han åkte till London tidigt imorse och ska komma tillbaka på lördag). Så ELlie lagade lite mat till Beth och sig själv medan jag gick upp på ovanvåningen och vilade lite (mådde inte jättebra på kvällen..) samt packade inför min, Veronicas och Lalithas Glasgow-resa i helgen! Yeay! :D
Därefter gick jag själv ner och åt middag - biffar igen! Och tro det eller ej, men man blir aldrig trött på dessa biffarna! De är alldeles för goda! Därför är det perfekt att göra ett gäng på samma gång så man kan äta det som lunch/middag ett par dagar och sen kan man göra något annat om man vill det! :)
Nu ligger jag i sängen igen och har precis kollat på ett avsnitt av Americas next top model. Klockan är bara 20.06 hät så ska försöka vara uppe minst en timme till innan jag försöker sova. Det hände så mycket igår till sent på kvällen så jag kunde inte riktigt somna förrän typ 1 på natten, pga av att jag var så uppspelt och tänkte på allting. Och i morse gick jag upp kvart över fem - jag skojar inte... 05.15!!! eftersom det var då Ben gick upp och jag vaknade av det. Sen kunde jag inte somna om igen, kände inte riktigt för det heller, så jag gick upp..... SUCK Amanda! Konstigt att du är så trött nu? Till råga på allt ska jag ta tåget till Inverness klockan 7 på morgonen på lördag och sen buss därifrån till Inverness. Så jag skulle behöva en tidig kväll imorgon med. Men nejdå.... Jag ska sitta barnvakt hos Ali och Al! xD Oh well.. Har ett antal timmars resa framför mig på lördag morgon så då kan jag ju alltid passa på att sova lite extra! ;D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: