amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 157 - Bokfrossa & Barnvakt

Kategori: Allmänt

Började dagen med zuuuummbaaaaa! Underbar start, verkligen. Sen stannade jag kvar på leisure centret och tog en dusch där. Efter det körde jag hem en snabbis innan jag körde för att hämta Lucy på hennes dagis vid tolv. Efter detta åt vi varsin wrap (Lucy ham och jag cheese) till lunch, samt några vindruvor och lite yoghurt för Lucy.
Sen lekte vi tillsammans i vardagsrummet, först med Mr Potatohead (från Toy Story), sen med Dora the explorers ryggsäck, och sen med hennes balett-dress-up-docka! Därefter kom Ellie hem! Så hon ställde sig i köket och gjorde lite cakepops och vi pratade en massa om allt möjligt.
Vid halv tre körde jag och parkerade vid biblioteket (Ellie var hemma med Lucy) för att sen gå upp till skolan och hämta Beth. Därefter gick vi tillbaka till biblioteket och lämnade tillbaka en massa böcker som tjejerna har lånat. Vi hämtade nämligen ut en lista igår på alla böcker Beth och Lucy har lånat så vi kan hitta dem där hemma och sen lämna tillbaka dem. De lånar nämligen 100% mer än vad de lämnar tillbaka! Okej, så efter idag kanske det har gått ner till 90%.... Hur som helst hade vi några av böckerna med oss så vi kunde lämna tillbaka dem. Sen lät jag Beth sitta lite vid datorn, samt läsa i några böcker innan vi gav oss av därifrån. Dock lämnade inte jag biblioteket tomhänt denna gången.... Jag hade gått omkring bland alla vackra böcker och stannat upp på flera ställen. Slutade med att jag lånade 6 av dem.... Hrm, ja, ni läste rätt. Men så är det när man har en ofantligt stor kärlek till böcker!!! Och ja, jag är en boknörd. En STOR boknörd. Och jag är inte rädd att erkänna det!! Så det så!!
Efter biblioteket och min bokfrossa körde vi även inom aldi så jag kunde köpa lite snack till den långa tåg&buss-resan till Glasgow imorgon. Blev digestivekex (MUMS!) och dessutom har jag choklad hemma som också ska packas med. Hehe, inga nyttigheter denna helgen! Ska unna mig massor i staden som är berömd för dess många shoppingcenter! :D (och då menar jag unna mig i både mat- och kläd-väg.... ;D)
Sen körde vi hem till Ellie och Lucy igen och vi alla hjälptes åt att laga fredagsmiddagen. Pizza på tortillabröd för Beth och Lucy och en supergod, superstark currygryta med kikärtor, linser och grönsaker till mig och Ellie. GUD VAD GOD!!!!! Och HJÄLP VAD STARK!!!! Drack massor av vatten, men mmmmmmm.... Äter gärna den röran igen! Älskar Thai-inspirerade curryröror! :D
Därefter gick jag upp och gjorde min sista-minuten-packning inför glasgow, samt packade väskan inför mitt kommande barn-sittar-pass ikväll. Skulle nämligen till Ali och Al och sitta barnvakt för Georga och Jamie igen. Och här sitter jag nu. Efter att ha pratat med Ellie och sagt hejdå till henne och tjejerna körde jag till Lossiemouth vid halv 8. Georga är tydligen sjuk med hög feber, så Ali har varit lite tveksam hela kvällen om hon ska ut eller inte. Stället de skulle till var nämligen en halvtimmes körning iväg så hon mådde inte så bra vid tanken på att lämna stackars Georga ifall något skulle hända. Så efter lite om och men och några samtal med sina vänner beslöt sig hon och fem andra tjejkompisar att träffas och gå ut här i Lossie istället! Så då blev iaf barnvakten av! Innan Ali och Al stack vaknade Georgea och var lite hungrig (hon gick och la sig efter fem redan, pga sin feber) så Ali hämtade lite yoghurt till henne och sen satt hon här bredvid mig i soffan och smaskade i sig den. Därefter bar jag upp henne och hennes gose-katt till sängen igen och stoppade om den lilla sjuklingen. Gose-katten blev också omstoppad minsann! Han får ju inte frysa... Georga är sååå söt, verkligen!!! Åh, hur kan man vara så kär i så många olika småbarn här i Skottland. Vart man än vänder sig finns det småbarn som får en att le stort varje gång men ser dem. Älskade gullepluttar! ^^
Nu är klockan halv nio och Ali och Al är på nedervåningen med deras kompisar som nu ska gå ut i Lossiemouth (även killarna har bestämt sig för att gå ut i Lossie, de med, så alla ändrade sina planer tydligen xD Men desto roligar för dem!) Tror de snart ska börja bege sig utåt, och då ska jag sätta igång lite prison break eller en bra film och mumsa i mig vindruvor, ananas och choklad med mandel!
Imorgon ska lämna huset klockan 6.30 för att ta tåget till Inverness med Lalitha och Veronica 6.58... Önska mig lycka till att ta mig ur sängen!!! xD Sen bär det av mot GLASGOW!!!!
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Haha jag satt också barnvakt till dem. Då var hon också sjuk, hade vattkoppor och spydde... Hehe så de fick komma tillbaka rätt fort efter att de hade åkt :p så jag antar att det var därför hon var tveksam till att lämna henne...

    Svar: De berättade faktiskt för mig om vad som hände när du hade suttit barnvakt, fast inte förrän efter att de kommit tillbaka på kvällen... Hahaha! De sa att de inte hade velat berätta det för mig innan så att jag inte blev orolig eller liknande, för tydligen hade G blivit lite orolig och fylld av panik när hon såg att mamma inte var hemma (sa de) :)
    Amanda Tyrén

    2014-02-08 | 18:22:33
  • Julia säger:

    Precis! Haha! Hon hade aldrig sett mig innan heller, eftersom föräldrarna nattade dem. Så hon var nog lite rädd :p

    2014-02-10 | 14:02:53

Kommentera inlägget här: