amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 160 - Svanar & Solsken

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag med halsont och hosta... => inte så jättebra att åka och bada med Lucy idag. Dessutom hade Lucy fortfarande lite hosta kvar, så jag och Ben kom överens om att det inte skulle bli någon simning denna veckan heller.
Hur som helst körde jag och lämnade tjejerna sen körde jag till home bargains och köpte lite småsaker som jag behövde. Köpte dessutom en res-våg, dvs en sån liten mätare som man väger resväskor med! :D har velat ha det här så länge (vi har en hemma i Sverige) för jag har vägt mina väskor med hjälp av en vanlig kroppsvåg, vilket inte alltid ger rätt resultat. Så nu när jag såg att de sålde såna vågar på home bargains för bara £2 (20kr!!!!!) tvekade jag inte ens. Kommer kännas så mycket bättre inför kommande flygresor! :D
Efter home bargains körde jag inom Boots och köpte ögonbryns- och ögonfransfärg och efter det körde jag hem igen. Där tog jag det lugnt (eftersom jag inte mår bra i halsen valde jag att inte gå på body pump idag) och tvättade lite och sen såg jag på film och skrev på bloggen innan det var dags att köra och hämta Lucy.
Eftersom vi inte skulle iväg på simning så körde vi och parkerade på biblioteket för att sen gå till lekparken bredvid.  Där finns även en liten damm och just idag, i det fina soliga vädret, hade två svanar kommit till den lilla dammen. Så jag och Lucy stannade och kollade på dem lite. Därefter lekte vi en massa på lekparken - jag pratade med många av de andra föräldrarna/farföräldrarna som var där med sina barn/barnbarn och sen avslutade vi lite snabbt inne på biblioteket innan vi körde för att hämta Beth. Var en mycket mysig eftermiddag med Lucy idag, istället för vår vanliga simning. Tack tack tack soliga väder för att du har kommit tillbaka! Nu får du jättegärna stanna kvar också :)
Efter att vi hade haft ett litet mellanmål hemma körde jag, Beth och Lucy till lossiemouth och Beth simmade i sina vanliga 30minuter. Därefter körde vi hem igen och mötte Ben som kommit hem från jobbet. Han lagade omelett till sig och tjejerna medan jag åt resterna från den goda (men starka) curryröran Ellie gjorde i fredags.
När Ellie sen kom hem vid sju var det dags för mig att gå till Michelles och Mats hus för nu var det dags att sitta barnvakt igen :)
Sitter i deras vardagsrum nu. Sophie och Jessica sover på ovanvåningen och jag har haft måndagsmyskväll med film och brasa tänd. Just nu håller jag på och pratar (via viber) med Agnes och Martina samtidigt som jag studerar Michelle och Mats stora Australien-tavla. Det är en stor karta och jag har precis följt Martina och Martins spår längs med sydöstra kusten. De är ju i Australien och backpackar nu! Följer deras blogg och det är så himla intressant att läsa om alla ställen de besökt! :)
Iaf... Jag tror inte det blir så himla sent ikväll innan Michelle och Mat kommer hem, men antar att jag kommer gå och lägga mig direkt när jag kommer hem till mig sen. Det är en dag imorgon med ;) 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: