amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 161 - Höga temperaturer...

Kategori: Allmänt

Idag har jag inte alls mått bra.. Tror jag har haft feber, och har haft huvudvärk och mått illa mest hela dagen. Nu på eftermiddagen/kvällen stod jag inte längre ut och svalde därmed två tabletter. Vilket resulterade i att jag mår lite bättre nu, men låter mig inte luras för det..
Hur som helst vaknade jag och mådde bra, så jag skjutsade Lucy till Mat och Michelle som tog henne till Ark childcare, och sen körde jag Beth till skolan. Därefter kom jag hem samtidigt som städerskan och jag bytte lakan i tjejernas sängar, tvättade en massa kläder och vek och sorterade en massa tvätt. Sen la jag mig i mitt rum och läste i min bok. Det var här jag började få huvudvärk och snart därpå kom illamåendet.. Så jag beslöt mig för att sova lite och gjorde det i kanske 40minuter innan mitt alarm ringde som sa att Mat skulle komma hem med Lucy då (de var så snälla och skjutsade henne hem med!). Så när Lucy kom hem gjorde jag lunch till henne och sen satte jag igång en film medan jag sov lite i soffan bredvid. Hon var mycket duktig och snäll som var tyst och lät mig sova. Jag hade sagt att jag kunde sova på ovanvåningen men hon ville så gärna att jag skulle vara kvar i rummet.. Lilla stumpan!
Sen blev klockan tre och vi körde och hämtade Beth. Jag hade fått i mig lite lunch jag med mellan mina tupplurer och mådde lite bättre men det var fortfarande illa...
När jag, Beth och Lucy kom hem igen så satte Beth sig med läxan och Lucy målade lite. Vid halv fem började jag laga maten för kvällen - beef stirfry med ris. I stirfryen var det biffkött, sockerärtor, gröna bönor, morötter, broccoli, purjolök, vitlök och minimajs. Så det blev riktigt gott och krispigt!! Det första Lucy sa när hon såg maten jag lagt upp på tallriken var "yummie, yummie, yummie!" Och det sa hon flera gånger om under måltiden xD haha! Vilket jag tycker är ett mycket gott betyg eftersom Lucy ibland har lite svårt för att äta middagarna om kvällarna. Denna kvällen gick allt ner utan några som helst problem! Hon sa till och med att hon gillade majs igen (vilket hon tydligen inte gillade innan...) haha, det går fram och tillbaka med dessa små töserna!
Beth tyckte också jättemycket om min stirfry och jag håller verkligen med dem. Ibland känner jag mig bara så duktig - haha, jag vet, det är mitt ego som talar! XD
Dessutom sa Beth idag att hon verkligen gillade mitt halsband - en ängelliknande berlock som jag fått av min mamma - så blev extra glad när hon sa det! Mina tjejer är verkligen de bästa barnen man kan ta hand om som Au Pair (Trots deras olika tantrums..... Som kommer lite då och då xD)
Hur som helst kom Ben hem när vi snart var klara med middagen och han visade oss de fyra medaljer han fått från sitt jobb. Tre av dem har han haft sen innan, men det fanns en ny, fjärde medalj som han tydligen ska bli tilldelad offentligt snart. Det är den andra på bilden nedan och står för hans tjänstgörande i Afghanistan.
Efter att vi sett bens medaljer och barnen ätit upp bytte barnen om till pyjamas innan Ben körde iväg igen för att hämta Ellie på tågstationen vid sju. Sen ska de också få äta sin kvällsmat!
Jag däremot ska läsa lite i min bok och sen ska jag gå och lägga mig tidigt och hoppas på att min feber försvinner till imorgon.
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Drick mycket varmt vatten/te puss

    Svar: Ja, det ska jag göra! :) PUSS <3
    Amanda Tyrén

    2014-02-11 | 20:38:18

Kommentera inlägget här: