amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 163 - Skolledighet & En Fjäril

Kategori: Allmänt

Idag var jag fortfarande sjuk, så Ben skjutsade Lucy till dagiset på Ark medan Beth (som har lov till på tisdag) stannade hemma med mig hela dagen. Vi har kollat på film, läst, pysslat med pärlor, ritat, sovit(jag) och vid tre åkte vi till biblioteket och var lite där. Jag hade då precis tagit en tupplur samt käkat nya tabletter så mådde lite bättre. Har även lyckats läsa ut min bok (starcrossed) idag så på biblioteket började jag läsa en ny (City of lost souls, dvs den femte och sista boken i the mortal instruments -serien!!!) Vid halv fem hämtade Ben Beth för att de skulle iväg och kolla på en sak. Samtidigt hämtade jag Lucy från dagiset. Väl där såg jag att hon hade fått en ansiktamålning idag! Så hon var inte längre Lucy Lou, utan nu var hon butter-Lucy-fly! XD haha, sötnos! Vi ritade lite där hemma innan de andra kom hem och då fick tjejerna sin middag som jag förberett och sen tillagade Ellie min, hennes och Bens mat. Efter vi ätit den lite snabbt så stack jag iväg till Mat och Michelles hus (vid sju) för att sitta barnvakt igen. Där bjöd de mig på en supergod cupcake som jag mumsade på medan jag kollade på några avsnitt av prison break. Tror inte det blir en sen kväll ikväll heller, förmodligen som senast (i måndags). Tjejerna har varit väldigt snälla mot mig ikväll och sovit under hela tiden jag har varit här. Imorgon fortsätter lovet och då ska både Beth och Lucy vara hemma med mig. Förhoppningsvis får jag lite sovmorgon men....... Skulle faktiskt inte tro att det blir någon :p haha, får sova i soffan medan de har pyjama-morgon!! XD
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: