amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 164 - Medaljutdelning!

Kategori: Allmänt

Idag fick jag sovmorgon till 8 innan jag gick upp i pyjamas och åt frukost med tjejerna, Ben och Ellie. Efter att Ben och Ellie åkt iväg så ritade tjejerna lite till Frozen-musik innan vi bytte om till play-clothes och gick till lekparken utanför vårt hus. Där träffade vi Rich, Chloe och Charly och lite senare kom även Ailsa dit. Så barnen lekte med varandra ett tag innan Ailsa och Rich bjöd hem oss på en platdate hos dem och det slutade med målarfärg med mycket kladd samt lunch.
Efter lunchen var vi dock tvungna att gå hem till oss igen eftersom vi skulle till lossiemouth vid halv två! Så vi var tvungna att byta om till finkläder och göra oss fina i håret osv. Vid ett kom Ellie hem och när klockan blev halv två körde vi alla till lossiemouth för att möta Ben som nu skulle tilldelas sin nya medalj! Det var jättefräckt att vara en del av alltihop. Det spelades säckpipa när alla marscherade in och alla stod givakt när ledarna kom. Sen pratades det och alla presenterades och fick sin titel sagd osv. Ben var en av de som fick ett eget uttal! Det fanns flera som fick samma medalj nämligen, men Ben fick en alldeles egen. Och det fick Mat också (de har varit i samma grupp sen de började inom flygvapnet).
Efter detta spännande medaljutgivande (eller vad man ska kalla det) fotograferades de som ville och Dempsterfamiljen tog ett foto. Men när fotografen plåtat några gånger sa Ben och Ellie "wait, can we take another one?" Och så drog de in mig i bilden! Hihi, en del av familjen, minsann ^^
Efter detta blev det drycker i baren och mingel. Jag pratade mycket med Michelle och Michelles föräldrar. Sen tog jag även hand om tjejerna förstås så att Ben och Ellie slapp det på denna speciella dagen. Beth hittade även två nya kompisar i sin egen ålder som de lekte med. En rolig (??) sak var dock att när jag gick med Lucy på toaletten så kom Beth och de två andra tjejerna också in och Beth sa att hennes kompisar inte riktigt förstod vad en Au Pair var. Så jag förklarade det för dem och då sa de att de först hade trott att jag var deras mamma!!!! Omg! Hur många såna påståenden ska jag få här i Skottland egentligen?? Jag sa till dem att om jag skulle varit Beths mamma skulle jag ha varit 12 år när jag födde henne. Det fick dem att tänka till lite ;) haha!
Hur som helst, vi åkte hem från RAF och lossiemouth och började laga vår fredags/alla-hjärtans-dag-middag (stekta, chilimarinerade kyckligbitar, klyftpotatis, wookgrönsaker och grillade morötter) och sen satte vi oss alla (utom Ben som skulle tillbaka till Lossiemouth) i vardagsrummet och såg film och åt gott. Från början var tanken att jag och Veronica skulle ut ikväll och trotsa alla-hjärtans-dags-tramset (haha) och dansa loss hela kvällen, MEN....... Som ni vet har jag varit sjuk hela veckan och har mått lite bättre idag, men är fortfarande inte helt hundra :/ så valde att hoppa över det roliga och vila upp mig här hemma ikväll och bli frisk istället! Det slutade med Prison Break och choklad! (Singel på alla hjärtans dag = choklad, choklad, choklad!! Och tror ni jag är ledsen över det...?? Näääää!!! Kunde inte varit lyckligare!! ^^ haha!)
Jag har faktiskt fått ett valentines-kort idag! ;) samt en speciell, engelsk (skotsk??) valentine-hälsning på snapchat, men kommer inte avslöja på mig blogg vem det var från :p alldeles för hemligt för vissa av mina läsare! haha! Kortet, dock, kan jag avslöja var från en annan mycket hemlig beundrare och nära vän..... BETH!! Lilla gumman, tack för mitt fina kort!!! Blev superglad! :D bästa kortet någonsin - vem behöver ett kort från en kille när man kan få ett kort från sin superhärliga Au Pair -dotter?!?! (Haha, alla tror ju ändå att jag är hennes mamma, så kan lika gärna kalla henne min Au Pair -dotter!)
Kortet har nu fått en mycket speciell plats på min hylla i rummet, bredvid julklappen jag också fick av lilla Beth! :)
 
Nej, nu ska jag fortsätta titta på mitt Prison Break -avsnitt och kanske läsa lite i min nya bok! :)
 
Happy Valentines day everybody!! <3
Glad alla hjärtans dag allihopa!! <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: