amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 165 - Towards Baxters!

Kategori: Allmänt

Igår var jag uppe till klockan 2 på natten (fråga mig inte varför.... Kunde på något konstigt vis aldrig bli trött!) och sen vaknade jag klockan 7 på morgonen när barnen vaknade och började prata, skrika och skratta en massa (ajabaja barn!!) och då kände jag inte för att sova mer :p haha. Så gick upp och har sen haft en lugn morgon/förmiddag + städat rummet lite. Vid lunch satte jag mig i vardagsrummet med familjen och umgicks med dem och senare, runt två, körde vi iväg till Asda och handlade och sen körde vi vidare till Baxters Dvs ett ställe som säljer en massa saker, inte minst deras mat-produkter (bl.a. olika sorters sylt och soppor och mycket, mycket mer!) De har ett litet rum som visar Baxters uppkomst samt de första produkterna de sålde, sen har de olika shoppar och en restaurang/café där man kunde dricka varmt och äta mat, bl.a. deras populära pannkakor! Så vi gick omkring och kollade på alla dessa sakerna och sen satte vi oss på caféet och jag drack en varm choklad med minimarshmallows. GOTT! Därefter körde vi hem igen, men då hade jag redan beslutat att hit ska minsann jag, mamma och pappa när de kommer på besök om mindre än två veckor. Det var verkligen supermysigt och väldigt skotskt! Sen kan man även ta en promenad längs med floden, men det var lite för kallt för oss att gå den idag...
När vi kom hem ritade jag med tjejerna innan de hade sin middag. Ellie och Ben gjorde vid sig för de skulle ut på någon speciell grej på flygbasen i Lossiemouth ikväll. De var mycket stiliga när de sa hejdå!
Så efter att tjejerna ritat lite till efter deras middag var det dags att säga godnatt till Lucy, så då läste jag Törnrosa för henne innan hon somnade sött. Beth har suttit nere med mig och vi har kollat på någon simhoppstävling på teven. Efter att försäkrat mig om att Lucy sov djupt var det dags för Beth att säga godnatt. Och nu sitter jag här. Tjejerna sover, jag sitter barnvakt och alla mina au pair kompisar äter middag i Forres och har roligt just nu..... Inte alls avundsjuk.... XD Haha! Men det här är ju mitt jobb, och det är ju inte det jobbigaste jobbet om man säger så... Så klagar inte jättemycket :) Jag ska kanske till Inverness med Lalitha och Veronica imorgon ändå och se bio med dem (om jag hinner, för de ska åka hyfsat tidigt och jag vet inte om jag kan åka än då... Får se!!).
Well, well.... Nu ska jag kolla på någon film eller kanske läsa eller kanske skriva på min roman.... Något av det kommer jag göra ikväll iaf, kanske tom alla tre alternativen. Och jag ska faktiskt vara onyttig ikväll igen och poppa popcorn!!!!! Så säger Tjao och godnatt nu! :)
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag åker gärna till baxters, ser hur mysigt ut som helst!

    Svar: Kul! Det var jättemysigt där verkligen! Ska kolla upp om det finns några andra ställen att se på den vägen :)
    Amanda Tyrén

    2014-02-16 | 08:19:42

Kommentera inlägget här: