amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 166 - Strandpromenad i solen!

Kategori: Allmänt

Lät mig själv ha sovmorgon idag och sen har jag tagit det lugnt med bok och dator. Jag tänkte först följa med Lalitha och Veronica till inverness men när jag vaknade på morgonen kände jag mig trött och hade huvudvärk så jag sparar Inverness-resan till nästa lördag då förhoppningsvis nästan hela gänget ska dit! :)
Eftersom det var så himla fint väder ute idag gick familjen ut till en lekpark efter lunch och då tog jag bilen och körde ner till stranden i Lossiemouth. Det var kyligt i luften men underbart solsken! Så jag promenerade längs med stranden och vattenbrynet samtidigt som jag lyssnade på musik och hade det allmänt skönt. Våren är på väg!!! Snälla stanna kvar, underbar sol!!!
Träffade även Spencer-familjen (Hayley, hennes man, samt två av deras döttrar: Claudia och Mabel) som också var på strandpromenad i det fina vädret. Vi gick en bit tillsammans och pratade en massa innan de vände igen och jag fortsatte min vandring. Det var jättemånga ute på strandpromenad idag, inte minst en massa hundägare. Förutom hundarna på stranden var det även två ryttare på deras hästar som galopperade över sanden.
Man kan inte vara annat än glad och upprymd när man får uppleva en eftermiddag som denna! Just nu hoppas jag att vi får lika fint väder när mina föräldrar kommer så att de kan få uppleva exakt samma känsla. Underbart!!!
Efter en stund körde jag hem igen och mötte familjen som själva kommit hem från son utflykt. Tjejerna lekte fortfarande utomhus på baksidan och Ellie förberedde kvällens middag.
Ikväll ska jag läsa i min bok och sen ska jag (försöka) lägga mig tidigt eftersom jag, Ellie, Beth och Lucy ska till Aberdeen tidigt imorgon bitti! :)
Ha en fin fortsatt söndagskväll allihopa! 
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Härligt väder du har, bra att du tar tillvara på ljuset. Här har det regnat och blåst hela eftermiddagen.

    Svar: Ja du... Det var den dagen vi hade fint väder ;) Nu blåser/regnar det en massa igen, så man måste ju verkligen passa på när det är fint ute! Längtar så till våren börjar sätta fart!
    Amanda Tyrén

    2014-02-16 | 20:24:23

Kommentera inlägget här: