amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 167 - En dag i Aberdeen

Kategori: Allmänt

Gick upp extra tidigt med tjejerna denna dag för att köra från huset med Ellie klockan  7.45 (lämnar i vanliga fall huset vid 8.30) och vidare mot Aberdeen! Vi var framme vid 9.30 och då tog vi en snabb varm dryck på sjukhuset där Ellie skulle jobba och sen tog jag bussen därifrån med tjejerna till the city center, dvs själva centret/shoppingstället i Aberdeen. Vi gick direkt till Primark och kollade på alla olika saker. Vi begav oss ner till nedersta våningen där barnkläderna fanns, men där fanns även damskorna..... Haha så jag provade en massa skor som Beth och Lucy plockade fram till mig. Det roliga var att tjejerna tyckte det här var mycket roligare än att kolla på deras kläder, vilket jag verkligen inte klagade över! Haha! XD
Så efter att ha provat massor av skor bestämde jag mig för ett par ballerinapumps innan vi till slut gick vidare till barnavdelningen. Jag lät tjejerna köpa en billig grej som de ville ha och det slutade med ett läppglans till Beth och ett diadem+2klämmor till Lucy. Därefter köpte jag dessutom två par strumpbyxor.
När klockan närmade sig tolv mötte vi Ellie som tagit bussen från sjukhuset hon med och sen gick vi och lunchade på pizzaexpress med Ellies syster, Auntie Jenny! Tjejerna tog pizza resp. pasta medan jag, Ellie och Jenny tog sallader. GOTT! Dessutom kom Mr. Napkinhead fram när vi pratade om filmen "the holiday"..... Hahaha!! Som vi skrattade!!! 
Så efter denna härliga långlunchen gick vi vidare på stan ett tag och det slutade att vi gick tillbaka till Primark för att köpa en väska Lucy ville ha - vi har kommit fram till att det skulle vara bra med två väskor, en till ark och en till st Sylvester! Och Lucy hittade sin väska minsann! En rosa med disneys prinsessor på. Och jag köpte ytterligare tre saker..... Haha, nämligen tre nya par trosor! Älskar primarks underkläder! XD
Vi gick dessutom till claires där vi köpte lite nagellack och några andra affärer innan vi var tvungna att säga hejdå till Auntie Jen! Då gick jag, Ellie, Beth och Lucy till waterstones där J.K. Rowlings nya bok (ja, jag är med förvånad!! Hade ingen aning om att hon hade skrivit en ny bok!!!) såldes för halva priset, dvs endast £4!!!!!!!! Jag bokstavligt rusade in och köpte den utan att ens ha läst på baksidan vad den handlade om.... Haha! Tydligen har Rowling skrivit i hemlighet och gett ut denna boken under ett annat författarnamn, men det läckte ut (säger man så på svenska..? It leaked!) men det tyckte jag var bra för annars tror jag inte jag hade lagt märke till boken och köpt den! XD haha...
Jag köpte även en the golden snitch som jag ska ha som prydnad i rummet xD Harry Potter -freaket inom mig vaknade till liv i den här affären minsann! XD
Efter detta gick vi upp på ovanvåningen till deras café och Ellie och jag drack kaffe resp chai latte medan tjejerna ritade och läste böcker (man får tydligen ta upp affärens böcker till Caféet och läsa om man vill! Utan att behöva köpa dem efteråt.. Haha)
Efter detta begav vi oss tillbaka till bussen, sjukhuset och bilen och sen började resan hemåt igen. Samtidigt som all annan trafik i Aberdeen gjorde likadant.... Oh no! Vi satt i en bilkö (på en sträcka som normalt tar 2min att köra) i 20min!!! Vi var ute från Aberdeen efter 40min.. Så en resa som tog 1 och en halv timme dit tog två timmar hem.. (Vi var hemma 7) Och dessutom började jag må riktigt dåligt efter halva vägen.... Ajajaj, fick stanna och ta frisk luft vid ett tillfälle.. Men det blev mycket bättre när jag kommit ur bilen där hemma och åt lite mat! Sen blev det en tidig kväll för mig och resten av familjen! :) 
 
 

Kommentarer

  • Martina säger:

    Det låter verkligen hur roligt som helst att vara iväg och shoppa med både Beth och Lucy, särskilt med skoprovarstunden :D Jag är dessutom rätt avundsjuk på dina trosor där., jag vill också ha fler trosor från primark! ;)

    Svar: Hihi ja det var riktigt kul och mysigt!! De kommer minsann bli stora shoppare själva när de blir äldre!! ;DOch ja, trosor är alltid underbart att köpa från Primark, även om de inte alltid är utav bästa kvalité... ;)
    Amanda Tyrén

    2014-02-19 | 07:45:22

Kommentera inlägget här: