amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 169 - Musse Pigg & Röda Läppar

Kategori: Allmänt

Idag är det bara en vecka kvar tills mina föräldrar kommer på besök! Längtar!! :D
Men, hur som helst: idag har jag lämnat tjejerna, dansat Zumba (skitkul!!), läst lite, hämtat Lucy vid tolv och sen gått en runda på stan med Lucy. Där köpte jag lite smink, nämligen en concealer, två ögonskuggor och ett rött läppstift! Sen körde vi hem och åt lunch med Ben. När Ben körde tillbaka till jobbet lekte jag och Lucy ett tag innan det var dags att köra till baletten. Där pratade jag en massa med Hayley och jag berättade att mina föräldrar skulle komma nästa vecka och att jag hade beställt en massa svenskt lösgodis från dem. Så vi pratade ganska mycket om de olika sorterna, spc min favorit - Ferraribilen.... Mums! Visst har vi trevliga samtal!! ;D
När Ellie kom senare så körde hon hem med Lucy medan jag gick till biblioteket för att kolla om de hade fått in en bok jag vill ha, samt ifall de hade en annan på lager. Först och främst hade den boken jag vill läsa fortfarande inte lämnats tillbaka och den andra boken fanns inte ens att låna.... :( vilket betyder att jag ska beställa den från internet via mamma!! :D bokrea i Sverige nu ju! Får inte missa den även om jag för tillfället befinner mig i Skottland! ;)
Därefter läste jag lite innan jag gick tillbaka till baletten och satte mig med Louise (som hämtat Beth och Elise idag) och pratade med henne och sen fick jag skjuts hem. Det har varit väldigt fint, soligt väder idag med, så jag hade på mig en klänning och strumpbyxor (faktiskt mina nya Musse-Pigg-strumpbyxor!!) men när solen väl gick ner blev det burr-burr-så-kallt! Så det var det skönt att slippa gå hem ;)
Där åt hela familjen middag och sen tog jag en skön dusch!
Imorgon ska jag och Veronica till Forres och äta på ett nytt café som heter Fika!!! Japp, det stämmer - DET ÄR SVENSKT!!! Så de har kladdkaka, kärleksmums, kolakakor och förmodligen en massa andra svenska bakverk!! Hur ska jag någonsin kunna välja????? Kanske till och med köper hem mig några extra svenska kakor! XD haha!
Men det ska jag iaf berätta mer om imorgon när jag varit där och upplevt det hela! :)
Nu ska jag ha en lugn kväll och sen sova!
 
Natti!
 
P.s. Bjuder på mittenbilden! Haha! ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: