amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 171 - Walk, walk & even more walk

Kategori: Allmänt

Idag har jag gått massor! Började dagen med att jag och tjejerna lämnade huset lite tidigare för att gå till skola/dagis i det fina vädret. Men trots att vi gick tidigt fick vi ändå stressa (Lucy var i vagnen som tur var annars hade vi nog aldrig kommit i tid, haha) och vi hann precis i tid innan skolklockan ringde! Puh! We made it! Detta tog ca 35min och sen fick jag skynda iväg igen för att hinna gå till leisure centret och gå på mitt Zumbapass. Detta tog ca 10-15min och även här hann jag precis komma fram, lägga mina grejer i skåpet och rusa in i salen innan babs kom och vi började dansa. Nu var jag redan varm och svettig och blossigt röd i ansiktet... Dansa Zumba på det... PUST!! Det var jobbigt!!! MEN SKITKUL SOM VANLIGT(utsäkta språket!)
Efter att ha dansat Zumba gick jag hem igen (ca 20-25min) och slängde mig direkt i soffan med ett stort glas vatten och ett äpple!
Men inte nog med det; vid halv ett lämnade jag huset igen och gick ner till Lucys dagis (igen) för att hämta henne. Därefter gick vi (ja, jag gick ännu mer) till Aldi, sen gick vi till tesco, sen gick vi till Marcs & Spencer, sen gick vi till poundland, sen gick vi till cancer reaserch och SEN gick vi till Beths skola och hämtade henne.
Och självklart skulle vi gå hem med.. Haha! Men faktiskt så var det riktigt härligt! Det var dunderskönt väder och denna gången behövde vi tre inte stressa! Lucy hoppade ur vagnen och gick tillsammans med mig och Beth och vi tog tid på oss och hade roligt. Vi stannade ett tag vid bron och slängde i barkbitar i floden för att sedan se dem följa med strömmen och nerför det lilla vattenfallet.
När vi väl kom hem var klockan fyra och då gick tjejerna ut i trädgården på baksidan och lekte vidare. Även Chloe och Charlie kom över och lekte med dem. Samtidigt fixade och donade jag en massa i huset. Efter ett tag ville barnen dock gå in och då gick allihopa in hos Ailsa och Rich! Så jag fick lite lugn tid för mig själv (även om jag började med deras mat direkt, men det var ändå ganska härligt att ha ett tyst hus och ändå veta att tjejerna hade roligt!)
Vid fem (när barnen nästan precis gått in) kom Ben hem och då höll jag på med pizzadegen. Så vi pratade en del och sen fortsatte jag med pizzorna tills Ailsa kom och frågade om vi också ville komma över. Vi kunde bara ta med oss pizzorna och sätta in de i ugnen där!
Eftersom jag skulle iväg vid sju tackade jag nej, men alla pizzorna följde med till Ailsa och Richs och även Ben gick över. Ellie kommer inte hem förrän vid sju så då antar jag att hon också går över ;)
Jag ville inte ha pizza så jag ordnade min egen mat och åt framför ett halvt avsnitt vänner (gött!!) innan jag gick till Caroline vid sju. Nu sitter jag här och Caroline har precis lämnat huset. Killarna sover snart på ovanvåningen och framför mig har jag en kväll fylld av Prison Break och läsning! Förhoppningsvis slipper jag killar som vaknar... Men man vet aldrig, och om det händer är jag redo!! ;)
Nej, nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och sätta igång ett avsnitt av PB!!! :D
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: