amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 172 - Avsked för Lalitha

Kategori: Allmänt

Igår när jag vaknade så började jag dagen med att läsa i sängen och sen gå ut och gå en runda i det härliga, fina, soliga vädret! Därefter åt jag efterlängtad (och sen) frukost och sen hoppade jag in i duschen och lät mig själv ha en riktigt spa-dusch med peeling, skum och smarriga dofter! Sen gjorde jag vid mig (smink, hår och kläder) för senare skulle jag till Inverness med Lalitha, Laura och Rachel! (Lalitha åker hem imorgon så vi ville hitta på något roligt på hennes sista dag)
Det visade sig dock att jag som hade tänkt ta bilen till tågstationen inte längre kunde ta den!! Bilen stod där, men nycklarna var iväg på annat håll...... Oh nej.... PANIK!! Så när det var mindre än 40min kvar rusade jag ut genom dörren och fick halvspringa/powerwalka ner hela vägen till tågstationen! Puh vad varmt det blev! Slutade med att jag halvsprang utan min jacka i det kalla friska vädret xD Hahaha! Men jag hann minsann! Jag hann ner till stationen på ca trettio minuter! Det är nämligen inte bara till stan man ska, utan man ska genom den också! Puh! Haha
Jag träffade Laura där och vi hoppade på tåget tillsammans. Vid Forres hoppade även Lalitha och Rachel på och sen bar det vidare till Inverness! :D
Väl där började vi med lite shopping och det slutade med att jag köpte ett skärp och 6 böcker!!! XD jag vet...  Men jag kan inte hjälpa det! De liksom ropar på mig: "Köp mig! Köp mig!" Jag kan ju bara inte ignorera deras rop, eller hur? 
Hur som helst, vi kollade vidare i alla affärer och jag hittade även tre små klänningar som min Guddotter och kusin, Julie, skulle varit såååååå fin i! Det tog all min kraft att se till så att jag inte köpte dem! Hon skulle ändå inte kunna bära dem förrän i slutet av sommaren.... Men sååååå fina de var!!
Vid 18 gick vi till the filling station där vi hade reserverat bord och vi började självklart med den klassiska nachostallriken! GOTT! Och sen tog jag min favorit - en fajita/kyckling -sallad! Men åt knappt halva för nachosen är ganska mättande om man säger så xD
Efter restaurangen och massa skratt så gick vi vidare till Barone där vi beställde in deras berömda cocktails!! Jag tog en Tuti Fruti att börja med och senare tog jag även en Cosmo. Tjejigt, men åh så gott! :) de andra drinkar som beställdes in var bl.a. Drumstick, maj tai, rasberry martini(god!!) och lemon pie. Och nej, alla dessa var inte mina!! XD
Och mitt i alla cocktails märker jag att Laura smygfotar mig och skickar iväg en bild till hennes killkompis från Tyskland!!! What?! Tydligen försökte hon para ihop mig med honom!!! XD hahahahahahah!!! Nej tack, Laura. Jag behöver ingen tysk kille! XD
Efter våra cocktails fick vi skynda till sista tåget hem och därefter väntade 40 min på tåget och alltså det sista vi kommer få se av Lalitha för denna gången. Känns verkligen skumt att man nog aldrig kommer se henne igen. Hon bor ju trots allt i Holland... Så om man verkligen inte ser till att bestämma träff någonstans kommer vi nog aldrig se varandra mer än på Facebook! :( sorgligt!!
Hur som helst gjorde vi det bästa utav resan och det slutade med att jag sminkade Lalitha med min ögonskuggspalett! Hahah, fråga mig inte varför vi gjorde detta, men det gjorde vi iaf! ;)
När vi nådde Forres sa jag och Laura hejdå till Lalitha och Rachel  och ett extra hejdå till Lalitha förstås... Kommer sakna dig!!! 
Väl framme i elgin sa jag även hejdå till Laura och sen började gå in mot stan. Men kände inte riktigt för att gå hem så jag gick till the Granary istället! (En pub/klubb) där träffade jag Michael och hans kompisar och jag satte mig ner och vi hade mycket roligt och trevligt. När klockan närmade sig halv tolv lämnade vi Granary och gick vidare till Joanna's Nightclub!  Michaels vänner körde hem dock (den nyktra chauffören var trött) men jag och Michael gick vidare till jo's och där följde kvällen med dans och prat och roligheter. Träffade även Lucys dagisfröken från Ark! Tyckte väl att hon alltid sett så ung ut så vi pratade en massa och hon introducerade mig för hennes vänner. Alla tycktes veta vem Lucy var och därmed hennes Au Pair! Haha :) kul!!
När det började bli drygt på klubben dock började jag gå hemåt där min underbart sköna och mjuka säng väntade. Ååååhhh så skönt det var att få sova! Hahaha! Tvättade inte ens bort mitt smink så nu sitter jag här och äter frukost dagen efter med gårdagens smink. Blä! XD
Aja, som skutsats blev det en mycket lyckad dag igår! Om man bortser från det faktum att det var Lalithas hejdå-tripp i Inverness... Men tror inte vi hade kunnat ha ett bättre avsked! :)
Ha det bra Lalitha! Hoppas vi ses någon mer gång i framtiden!! 
 
OBS: kommer många bilder idag! Haha! Bara för att visa hur kul vi hade det :)
(Sista bilden är utsikten över Elgin, nattid, när jag gick hem från joanna's!)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: