amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 175 - Förberedelser inför besök!

Kategori: Allmänt

Jag lämnade barnen på skola resp dagis och sen bar det direkt av mot leisure centret för att först dansa zumba och sen träna body pump direkt efter. Puh! Helt slut efteråt!!
Så efter lite vila och ett mellanmål körde jag och hämtade Lucy vid tolv och därefter körde vi vidare till moraydale guesthouse där mina föräldrar ska bo över deras besök. Jag pratade med ägaren och jag fick nyckel och fick visning av rummet osv eftersom mamma och pappa inte kommer komma hit förrän sent ikväll. Så ifall det inte skulle vara någon i receptionen vet jag nu hur man kommer in! ;) 
Efter detta körde jag och Lucy till Glen Moray Distillery så att jag kunde kolla läget lite där med. Vi vill nämligen gå en guidad tur där (pappa mest, hehe) så ville se hur där såg ut. Mycket lovande måste jag säga. Efter detta körde vi till Johnstons och jag bokade en guidad tur för oss där med! Det här är där de tillverkar cashmere, så det ska bli intressant att få höra om. Därefter kan man äta supergod lunch där!
Och efter detta körde vi vidare till min kompis, Veronica, så att jag kunde hämta en bok hon lånat av mig. Jag vill nämligen att denna boken följer med hem till Sverige igen när mamma och pappa åker ;)
ÄNTLIGEN var vi klara med alla ärenden, vilket nästan hade tagit oss en timme, så vi körde hem och åt lunch. Såååå hungriga vi var, jag och Lucy! Haha, så det var riktigt gott med mat!
Efter lunchen ville Lucy leka utomhus i det fina vädret så hon gick ut på baksidan medan jag började förbereda morgondagens middag i köket (så att jag ändå kan se henne hela tiden!) nämligen Shepards Pie! Detta ska jag bjuda på till mamma, pappa och familjen Dempster när vi alla sätter oss ner och lär känna varandra (eller ja, jag känner ju alla redan, men de andra har aldrig träffats!!) lite skotsk och Gud så gott!
När klockan närmade sig tre körde jag och Lucy till baletten där jag pratade med Hayley, Michelle och några andra mammor. Därefter handlade jag och Lucy ärtor till Shepards pie-en eftersom vi tydligen hade slut på det hemma.
Härefter körde vi vidare till sjukhuset i Elgin där vi skulle möta Ellie (hon hade haft en tid där och behövde skjuts hem) så vi satte oss i kaféet och Lucy fick en smarrig dryck. Därefter skjutsade Ellie hem mig medan hon och Lucy körde vidare till Lossiemouth för att lämna en grej. På detta sättet kunde jag fortsätta min Shepards pie utan att några barn sprang omkring runt mig. Vid fem (10min efter att jag kommit hem) kom Ben hem och snart därpå kom Ellie och Lucy med. Vid halv sex kom även Beth som fått skjuts av Louise och då var maten klar! (Pasta bake!)
Efter maten har jag suttit och väntat på potatisen till min "imorgon-middag" så att jag den kunde göra mos av den. Köttröran är klar och den håller på att kallna så att jag senare kan sprida över moset.
Jag fick ett samtal från min pappa kl 18.45, när de hade landat i Skottland (!!!!) men oturligt nog gick inte nästa tåg från Aberdeen förrän 20.21, så det blev lite mer väntan på dem... Men ingen fara! Jag tog ett litet bad/dusch under tiden och nu ska jag snart köra iväg för att möta mina föräldrar på tågstationen i Elgin!! Om allt har gått som det ska sitter de nämligen på tåget nu och har bara fyrtio minuter av resan kvar!!! :D snart får jag träffa dem igen!! Längtar sååå mycket!!! :D
 
Vet inte ännu om jag kommer skriva ett inlägg efter varje dag när mina föräldrar är här eller om jag ska skriva ett långt senare när de har åkt hem igen..... Hmm... Får se vad jag känner för :) vilket fall som helst ska jag NJUTA av mitt underbara besök från Sverige! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: