amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 126 - First day back

Kategori: Allmänt

När jag vaknade imorse var jag helt okej utvilad eftersom jag gick och la mig så pass tidigt kvällen innan. Så vid halv åtta på morgonen gick jag in i tjejernas rum och träffade dem för första gången efter min semester! De var sååå glada! Speciellt Lucy som strålade och kastade sig i mina armar, hihi. Flera gånger idag har hon ställt sig och bara kramat mina ben osv. Och Beth hade så mycket att berätta och prata om så jag fick påminna henne om att klä på sig hela tiden med, hihi. Åh, små töser, har saknat er med! Ben började jobba igår så han åkte från hemmet vid tjugo över åtta, men Ellie ska inte tillbaka till Aberdeen förrän nästa vecka så hon följde med mig i bilen när vi skulle lämna tjejerna (dels för att se till så jag vänjer mig vid rätt sida av vägen igen ;) haha) Ny har även Lucy fått nya dagistider, osv, så nu går hon bara på två dagis i veckan. Mån, ons och fre går hon på st Sylvester och tis och tors går hon på the Ark. Alltså körde vi till ark idag efter Beths skola. Och därefter körde jag och Ellie hem. Hon pluggade och jag läste lite och packade upp olika saker från väskan. Sen hämtade vi Lucy från the Ark vid 11.30 (hon är bara där en heldag i veckan, dvs torsdagar. På tisdagar går hon bara en halv dag) Därefter körde vi hem och åt lunch, sen körde vi till bilverkstaden där vi skulle byta bil på cleo-bilen (min bil). Medan vi väntade satt vi på Burger king och Lucy lekte medan jag och Ellie drack te resp. Kaffe. Sen till Beths skola och hämta henne, därefter snabbshopping på Aldi och sen hem igen. Jag lekte och spelade spel med tjejerna (julklappar) medan Ellie lagade lite mat. Bakad potatis! Vi lyssnade på musik och dansade till det innan vi åt och sen har jag tagit det lugnt i soffan medan Lucy såg cbeebies och Beth spelade piano på ovanvåningen. Nu är Lucy i sängen och Beth står på tur. Sen ska jag läsa och ha ännu en tidig kväll! Sköööönt!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: