amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 127 - Doktorstid

Kategori: Allmänt

Efter att jag hade lämnat tjejern idag (samma ställe eftersom Lucy var på st Sylvester nursery idag - Stora sidan dessutom!!) så körde jag till home bargains och köpte torrschampo och läppsyl. Sen körde jag runt i elgin lite innan jag körde till doktorn där jag hade tid för registrering (sent jag vet, men vad är det man säger? Bättre sent än aldrig!!). Väl inne i väntrummet så fanns det en digital skylt som pep till så fort det blev nästa persons tur. så när det var min tur dök mitt namn upp på skylten följt av vilket rum jag skulle gå till. Fräckt!
Där gick jag igenom alla mina uppgifter med en sjuksköterska, tog mitt blodtryck, vägde och mätte mig. Dessutom fick jag lämna in ett urinprov. Därefter visade jag receptionisten att jag bor här mha ett brev jag fått när jag kom hit i september samt visade två typer av legitimation. 
Sen var det avklarat! Nu är jag registrerad så om det händer mig något går det mycket fortare för mig att få hjälp! :)
därefter körde jag hem och packade upp det sista ur resväskan och rensade alla mina lådor i byrån.
Jag hämtade Lucy vid 12 och vi åt lunch hemma. Sen pusslade jag, Ellie och Lucy ett 100-bitars rapunzel-pussel innan det blev snugglemys och sen åkte Ellie med Lucy till hennes balett. Då läste jag lite hemma innan jag körde och hämtade Beth från hennes skolsport och körde till hennes balett. Nu sitter jag här medan hon är inne och dansar till klassisk musik. när vi kommer hem är nog Ellie klar med maten - pastabake till tjejerna och fisk till mig och Ellie! :))) mums!
Ben åkte till London imorse med jobbet och ska stanna till imorgon så det är bara tjejer hemma i huset ikväll. Efter maten ska jag nog ta ett bad och sen ska jag läsa eller glo på teve tills jag somnar ;) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: