amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 129 - Nytt Body Pump pass!

Kategori: Allmänt

Efter att jag hade skjutsat tjejerna till skola/dagis så körde jag äntligen till moray leisure centret för att gå på mitt första träningspass efter julledigheten! Nämligen Body Pump! Yeeeeessss!! Dock var jag tidig så läste lite innan.. Men när det väl var dags hade jag på mig mitt nya träningslinne och mina nya träningshandskar! Såg såååååå proffsig och body pumpig ut (om jag får säga det själv, haha!)
Men OJ! Vad jobbigt passet var!!!! Eftersom det är nytt år är det också nya låtar och övningar. Låt mig säga som såhär: de har inte blivit lättare...! Mina ben och armar darrade jättemycket efter passet långt efter att jag hade duschat! Haha. Var jättekul att komma igång igen iaf!
Som ni kanske har fattat så tog jag en dusch på gymmet med innan jag hämtade Lucy på sitt dagis vid tolv. Då körde vi hem och åt lunch och sen hade Lucy tebjudning för mig, Ellie och leksakshunden Spot. Därefter åkte Ellie iväg på några ärenden så jag och Lucy byggde med Stickle Bricks och efter det målade vi i målarböcker. Sen slutade det med att vi båda satt i soffan och lyssnade på Frozen-musik och mös tillsammans (Lucy=trött!)
När Ellie kom hem vid fyra hade hon Beth med sig och då gjorde hon vid sig inför ett kalas hon var bjuden på. Det slutade med att det blev värsta skönhetskvällen här då Ellie målade tjejernas naglar och jag gjorde Beths frisyr med glitterspray osv.
Vid halv 6 körde Ellie Beth till kalaset och jag och Lucy stannade kvar hemma och mös vidare i soffan.
Senare kom Ben hem (Ellie var med hemma då och börjat göra vid sig inför sin kväll ute med tjejkompisar) och då började jag baka ut pizzadeg som jag och Ellie förberett innan. Jag, Lucy och Ben dekorerade våra pizzor och sen raka vägen in i ugnen - PizzaMovieNight!!!
Ben hämtade Beth vid 7 och sen stack Ellie härifrån vid halv 8. Därefter var det lugn kväll för mig och Beth medan Lucy nattades av pappa Ben. Därefter stack Ben också ut och nu har jag precis nattat Beth och ska kolla vidare på min egen serie (Dance Academy är det nu) innan jag går och lägger mig på denna sömniga fredagskväll. Imorgon ska jag ut på nattklubb med Veronica! Skönt med sovmorgon imorgon då! ^^
Tjao! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: