amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 130 - Utgång med Veronica

Kategori: Allmänt

På dagen idag tog jag det mest lugnt med min dator och bok. Senare på eftermiddagen gick jag ner till de andra i familjen (Ben var iväg) och tittade på Sound of Music med dem. Hann dock inte se de 50 sista minuterna av filmen (den är ju så himla lång!!!) för var tvungen att göra mig iordning inför min utekväll med Veronica. Efter det blev det en sen middag med Ben och Ellie och sen erbjöd Ben sig att skjutsa mig och Veronica till stan, vilket vi inte tackade nej till. Vi hade tänkt gå in, men det var ju ganska så kallt och mörkt ute, så en bilskjuts satt inte fel!
Väl där visade Ben oss en bra pub dit vi gick först och tog varsin drink. Därefter, efter en massa snack och catch-up, gick vi vidare till en annan pub och tog en drink där med. Vi träffade även lite annat folk som vi pratade med och spelade biljard med några killar. Måste ju säga att jag och Veronica ägde. Not. Hahah! Men kul var det! Lite senare gick vi vidare till en karaokebar där vi tog varsin shot och sen vidare till vårt slutmål - Joannas Nightclub (dvs den enda nattklubben i Elgin, haha) Vi minglade omkring och träffade snart folket vi hade träffat på den förra puben och spelat biljard med, så vi satte oss med dem ett tag och umgicks och hade allmänt trevligt.
När det började dö ut på nattklubben gick jag och Veronica hem och sen la man sig i en mycket välkomnande säng. SKÖÖÖÖÖNT! Sen hade jag ju förstås sovmorgon dagen efter, vilket gjorde allt ännu bättre!
 
Tack för en mycket trevlig och rolig kväll, Veronica! Måste göras om! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: