amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 131 - Promenad i kyliga vädret

Kategori: Allmänt

Jag sov länge idag (somnade ju trots allt inte förrän halv fyra igårnatt....) och sen gick jag ner till ett tomt hus och åt frukost. Det visade sig senare att huset inte alls hade varit tomt - Ellie var fortfarande hemma, hon hade bara tagit en tupplur just när jag gick ner för att äta frukost(Vid halv ett.... haha). Det var bara Ben, Beth och Lucy som var iväg och hade en liten utflykt på stranden i Lossiemouth, medan Ellie stannade hemma för att plugga lite. Hon åker ju trots allt tillbaka till universitetet imorgon.
Hur om helst så träffade jag Ellie (som hade vaknat igen) när jag hade klätt på mig träningskläder och var redo att ge mig ut för att gå en runda. Vi hade ett snabbs samtal och sen gick jag ut i det friska vädret. Just då kommer Ben och tjejerna hem för lunch så jag hann med ett snabbt hej till dem också! När jag väl hade börjat gå och stoppade in mina hörlurar i öronen kände jag hur kyligt det faktiskt var ute. Det var en äkta bitande kall och frisk dag idag! Brrr.... Så jag gick på lite snabbare och snart blev det varmare och varmare. Det hindrade dock inte  mina kinder från att bli lysande röda och kalla av köld xD haha! Men det var en riktigt skön och uppfriskande runda efter gårdagen.
Väl hemma la jag mig i sängen och satt vid datorn och läste osv. Finns inte så mycket mer att göra när man väl är ledig... Haha, men jag klagar inte. Det är alltid skönt med lite tvserier och bra bokläsning - bara det inte blir för mycket....... Så ganska bra att jag gick den där rundan, om jag får säga det själv!
Jag åt middag med hela familjen - en jättegod röra med linser, korv, bönor, köttfärs, grönsaker och en massa annat (potatismos till det), och sen även rispudding med kokos och ananas som efterrätt.
Låt mig säga ett ord: PROPPMÄTT!!!
Så nu är jag tillbaka i rummet och försöker smälta maten, haha. Blir väl lite läsning innan läggdags, kanske en och annan serie på datorn med. Vad annars.....??? Haha.
Imorgon börjat det verkliga allvaret igen då Ellie åker tillbaka till universitetet och Ben jobbar. Tillbaka till schemat jag hade innan Ben kom hem från Afghanistan och Ellie pendlade till och från Aberdeen varje dag. Det kommer dock bli något lättare nu då Ben faktiskt är hemma på kvällarna - han brukar sluta vid fem, men det kan bli senare(och tidigare). Imorgon kommer inte Ellie hem förrän vid sju, så det blir en heldag för mig med tjejerna imorgon, inkl. matlagning till kvällen, vilket faktiskt ska bli ganska roligt efter en seg dag som denna. Nu kommer jag ha något att göra förutom att glo på serier! ;)
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Det är såå bra att tänka positivt

    Svar: Ja visst är det! Man mår såååå mycket bättre då! :)
    Amanda Tyrén

    2014-01-13 | 21:11:37

Kommentera inlägget här: