amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 132 - Träffat Hayley igen!!

Kategori: Allmänt

Lämnade tjejerna på st sylvester skola resp. dagis. Därefter körde jag till leisure centret och väntade ca 20 min på att mitt pass skulle börja (hade bok med mig så gjorde inte så mycket). Sen när det väl började komma lite personer som skulle gå på samma body pump pass som mig började jag ställa iordning alla saker osv, och snart kommer även Hayley! Åh, vad jag har saknat henne! Hon är ju så härlig och pratglad och vi som inte har träffats på flera veckor!!! (Det är oftast på body pump, simningen och baletten jag och Hayley träffas, och veckorna innan julledigheten i sverige så åkte ju Ben eller Ellie med Lucy på simningen och baletten - jag åkte med Beths balett. Och sen var jag ju som sagt i sverige och, och, och... Vi har inte träffats på lääänge helt enkelt!) Så det var megakul att träffa Hayley igen, det kändes verkligen som att gamla schemat och alla gamla rutiner verkligen började igen! Huhu. Vi hade massssssssor att prata om! :D
Hur som helst, efter vårt superdupermegadunderjobbiga body pump pass (jag skämtar inte, benen och armarna värker!! GÖTT) pratade jag och Hayley lite till innan jag körde hem för att städa undan lite och sen hämta Lucy och köra till hennes simning - Och återigen träffa Hayley! Denna gång med Mabel också :)
 Caroline och Theo var naturligtvis också där och vi alla simmade omkring och plaskade och lekte.
Efter detta körde jag och Lucy hem (Ben hade hämtat Beth från skolan för hon skulle till tandläkaren) och hon hade ett litet mellanmål och fick kolla på cbeebies medan jag förberedde kvällens middag - Turkey stirfry! Mummmmms! Det jag menar med förberedde är att jag hackade alla grönsaker som skulle vara med i "wooken" samt delade kalkonbitarna och mätte upp hur mycket ris som skulle kokas osv. Eftersom jag och tjejerna kanske skulle till Beths simlektion vid fyra (hon simmar mellan halv fem och fem) så skulle vi inte vara hemma igen förrän halv sex och då skulle jag inte hinna laga maten om jag inte hade förberett så pass mycket. Nu skulle jag bara kunna slänga i alla delade ingredienser i wookpannan (svamp, broccoli, morötter, gul och röd paprika, samt kalkonen) och sätta riset på kokning och ha maten klar inom en halvtimme! PERFECT!
Dock visade det sig vid fyra att vi inte skulle åka på Beths simning. Ben ringde och sa att de var på väg hem och att Beths läpp var svullen för hon hade fått bedövning osv, osv. Så det kanske var lika bra att hon hoppade över simningen idag (vilket jag visste att hon kanske skulle behöva göra). Så istället för att rusa iväg på simning satt vi alla fyra i vardagsrummet och tog det lugnt. Skönt, faktiskt. Och det gjorde inte så mycket att jag hade förberett maten innan, det gjorde det bara lättare när jag väl började med maten vid halv sex (Beth fick inte äta förrän efter sex, så det passade ju bra med mitt tidsschema ändå!)
Så vi åt maten (som blev jättegod!!!! Du är så grym på matlagning, Amanda! Hahaha!!!) och sen kollade vi på lite videor från Bens jobb som var riktigt intressanta och fräcka! Det handlade om flygplanen och Afghanistan och vad de gjorde osv. Riktigt coolt! :) Lite efter sju kom Ellie hem och då gick Lucy och la sig och Ellie fick äntligen äta sin kvällsmat (som vi lagt undan till henne) och sätta sig i soffan och koppla av efter en stressig första dag tillbaka till plugget. Därefter såg vi lite på tv och nu har jag gått upp för att lägga mig och snarka själv :) Ska bli så skönt!!
Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: