amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 133 - Walk with Veronica & doktorsundersökningar

Kategori: Allmänt

Idag har jag lämnat Beth på skolan medan auntie Michelle lämnade Lucy på hennes dagis. Det blir en himla omväg för mig att köra till båda ställena så Michelle erbjöd sig att lämna och hämta Lucy idag eftersom hon ändå lämnar och hämtar Sophie där på samma tider. Så snällt! :)
Så efter att jag hade lämnat Beth gick jag till ett solarium-ställe och solade lite! Nice ^^
Efter detta körde jag hem, bytte om och sen gick jag en 50mins-runda med Veronica. Därefter åt jag lite tidig lunch och sen lämnade Michelle Lucy hos mig vid kvart i tolv och hon fick sin lunch.
Sen lekte vi lite och spelade buss-spelet innan vi hade quiet-time framför en film. Vid tre hämtade vi Beth (och fick parkera på ett helt annat ställe, långt bort för fanns inga av de vanliga parkeringarna lediga!!) sen lyssnade vi på Frozenmusik på vägen hem och precis när vi svängde in på gatan såg vi Ellie som själv nyss svängt in på uppfarten till huset! Så vi gick allihopa in i huset och började förbereda maten inför kvällen (Cottage pie) och samtalade en massa osv. Därefter hade vi lite tyst tid i vardagsrummet framför resten av Lucys film.
Imorgon har Ellie ett viktigt prov (an exam) så hon hade frågat mig innan om hon kunde träna lite på mig. Självklart!
Så vi gick in i köket och hon tog mitt blodprov. Även jag fick lyssna genom ett stetoskop på mitt blod som pumpade i armen.. Läskigt, men sååå fräckt!!
Därefter kollade hon en massa funktioner på min kropp - om jag kunde göra så och så, om jag var öm där och där, och jag kunde vrida benet så och armen så, osv. Var faktiskt kul! Haha, gjorde så många övningar som jag aldrig har gjort innan (oftast kollar man dessa övningarna på lite äldre personer...) och fick slutresultatet att jag är frisk frisk frisk!!! :D GÖTT!!!! Haha :)
Efter Ellies undersökningar på mig kom Ben hem och vi alla hjälptes åt med det sista av maten innan Beth dukade bordet och vi satte oss ner och åt. Mums, hungrig var jag minsann!
Ben stack sen iväg på sin fotbollsträning (eller fotbollsmöte kanske det var...?) och snart stack även Ellie iväg på ett föräldrarmöte på Beths skola, så jag satt kvar med Beth och Lucy tills det se dags för den lilla att sova. Vi gick upp och la ett pussel innan hon kröp ner i sängen och nu tror jag faktiskt hon sover riktigt gott. Hon har varit trött hela dagen idag!
Om en liten stund ska jag kolla henne och sen är det Beths tur. Då ska jag minsann inte stanna uppe mycket längre än henne xD haha, jag är också jättetrött!!!! Kanske väntar tills Ben eller Ellie kommer hem, men sen blir det minsann sängen för mig också :)
Jag går och lägger mig så himla tidigt här!! Det gjorde jag aldrig när jag gick i skolan hemma i Sverige, då var det alltid tidigast halv elva som jag släckte lampan i taket.. Nu kan jag känna mig redo att sova vid halv nio!!!! Fattar ni?!?! Halv NIO!!! Hahaha, det är 20.30.... Sååå tidigt! Men... Om det är det som krävs så! Lucy är inte den enda som blir jättetrött om dagarna här - det är ingen barnlek att ta hand om barn ;) hahah!
Dessutom har jag nog fått en helt annan syn på sömnen nu,  det är ju alldeles underbart skönt att sova! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: