amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 134 - Träningspass x2

Kategori: Allmänt

Efter att jag hade lämnat Beth och Lucy på skola resp dagis idag så åkte jag direkt till Leisure centret för att vänta på mitt pass som började klockan 10 (som vanligt). MEN..! När jag satt utanför salen och alla som skulle dansa zumba gick in i den (zumban börjar 9.15) så kom även Babs som håller i båda passen och frågade "Are you going to sit here until ten o'clock?" (Japp, Babs vet vem jag är minsann! Huhu) och jag svarade att tja, ja... Jag har ändå inget annat att göra mellan att ha lämnat barnen och body pumpen. Så då sa Babs: "Why don't you join us?"
Jag: "I haven't paid for this class"
Men då ryckte bara Babs på axlarna och vinkade in mig ändå! Hon är sååå shysst!!!! Så jag dansade lite zumba istället för att läsa i boken som jag annars brukar göra. Och låt mig säga detta: Zumba var såååå mycket roligare!! Jag blev trött och svettig men det var så härligt att bara få dansa och att dansa i ett rum fullt av andra zumbaälskare var ännu roligare! :D
Hur som helst hade jag ju fortfarande Body Pumpen efter, så när jag hade dansat zumba i 45min plockade jag fram alla vikter och tillbehör och sen körde vi Body pump i en timme och tio min. Puh!!! Jag var SLUT efter den här dagens träning! SÅÅÅÅ HÄRLIGT!!!!
Så därefter körde jag till Lucys dagis, men det var inte rikitgt dags att hämta henne ännu så jag läste i kanske 20 min innan jag gick in. Man ska helst inte hämta barnen förrän exakt tolv (om man inte förvarnat innan) för då kan det bli störning i "lektionen!" Så alla föräldrar ställer sig utanför (nästan som i led) och väntar tills dörrarna öppnas och man får gå in och hämta sitt barn. Haha. Faktiskt ganska bra rutin, för när man hämtar dem har de redan sina ytterkläder på sig :)
Jag och Lucy körde sen hem och åt lunch iaf. Och därefter tog jag en dusch och sen hade jag och Lucy quiet time i soffan innan baletten (tjejerna gick upp en halvtimme innan jag brukar gå in och väcka dem så Lucy har varit ganska trött idag...). När klockan blev tre var Lucy i sin balettkostym och jag hade flätat hennes hår och vi körde till baletten. Där var Ellie som hade kommit med tre-tåget och medan Lucy dansade så pratade jag med Ellie, Ailsa, Hayley och Michelle. Jag och Michelle bestämde dessutom att på tisdag nästa vecka (efter att Lucy och Michelles dotter Sophie slutat dagiset) ska vi alla fyra träffas för lunch och kaffe på ett kafé och prata lite :) Ska bli kul!
Efter baletten skjutsade jag hem Ellie och Lucy för att sen köra till Beths skola och hämta henne och Elise. Därefter körde vi tillbaka till baletten och det var de stora flickornas tur att dansa i fyrtio minuter. Denna gången fanns det inte lika många mammor att prata med så jag satt för mig själv och skrev lite i min bok och snapade med andra på snapchat (Gratis wi-fi äger!!)
Sen körde jag hem Elise och när jag och Beth kom hem till oss var maten färdig och även Ben var hemma från sitt jobb.
Efter maten gick Lucy upp och la sig (tidigare än vanligt, ilket behövdes.. Hon var så trött, den lilla snäckan) och sen fick Beth kolla på teve tills det var dags för henne att sova också. Nu har både Ellie och Ben gått ut för kvällen (Ben träffar kompisar och Ellie är på bokklubb - och träffar kompisar hon med) så jag sitter barnvakt. Jag håller just nu på med att bestämma en inverness-resa med au pairerna som är kvar här. Vi planerar att åka en lördag (kanske nästa vecka) och shoppa hela dagen och sen avsluta med några cocktails på en bar. Låter lovande, eller vad tycker ni?? Shopping och Cocktails.... Wounderful!
Nä, nu ska jag minsann sluta skriva! Kanske ska jag skriva lite på någon av mina romaner, mina fingrar verkar ju verkligen gilla när jag skriver mycket, mycket, mycket..... De får aldrig nog av att flyga fram över tangentbordet! Och mina öron får aldrig nog av att höra det klickande ljudet varje "knapp" ger ifrån sig. Åh, det är ju som ljuvlig musik....
Okej, så nu har jag väl gett många av mina läsare undrande blickar och höjda ögonbryn och de flesta av er tror väl att jag är knäpp eller något... Så.... Jag ska sluta nu. Haha!
Ha en fortsatt trevlig kväll! I know I will! :))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: