amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 135 - vykort från Australien!

Kategori: Allmänt

Lämnade Beth på st Sylvesters och sen Lucy på the ark. Därefter körde jag hem (med hög bra icke-Frozen-eller-rapunzel-musik i bilen) och sen började jag med allt som behövde göras. Dvs: tvätta en massa kläder, hänga upp en massa kläder på tork, sortera en massa kläder, stryka en massa kläder (och då menar jag massor), vika en massa kläder och bära upp en massa kläder. Sen har jag även bäddat båda tjejernas sängar och gett de nya lakan och sorterar bland alla gosedjur. Sen sorterade jag även kläderna i deras rum och plockade undan en massa. Rent!!! Undrar hur länge det håller sig så dock...? Fem minuter?? ;) haha!
Runt lunch kom Ben hem för att hämta en grej och då sa han att jag hade fått post! Ett var från doktorn som jag ska läsa igenom, fylla i och skicka tillbaka antar jag. Det andra var ett VYKORT FRÅN AUSTRALIEN!!! :D dvs, från bästa Martina!!! Jag blev jätteglad när jag läste mitt superfina vykort från henne och storstaden Sydney. Nu sitter kortet på min vägg bredvid kortet jag fått av pappa! Det är så fint, så fint! Gjorde min dag, verkligen! Pussochkram till dig Martina!! 
Hur som helst, när klockan blev två hade jag fortfarande en hög med nya rena och torra kläder att sortera, men då var jag tvungen att åka för skulle till Beths skola tidigt och kolla på en pjäs.
Jag parkerade vid biblioteket och gick upp mot skolan och kom precis i tid! Då satte sig alla föräldrar (& au pairerna, dvs jag) ner och vi njöt av föreställningen som handlade om ett barn som fyllde år och fick en ny leksaksrobot i present. När barnen lämnade rummet vaknade leksakerna till liv och alla blev vän med den nya roboten. Men när födelsedagsbarnet kom tillbaka och råkade ha sönder roboten försökte han laga den men tydligen utan att lyckas. För när han återigen lämnade rummet och alla leksaker vaknade till liv var roboten plötsligt elak. Men leksakerna samarbetade och tillsammans lagade de roboten så att han återigen blev snäll.
Mycket bra pjäs om jag får säga det själv!! :) haha!
Efter detta slutade skolan och jag och Beth gick till biblioteket och satt där i en timme. Jag läste medan Beth också läste och satt vid datorn. Och när beth satt vid datorn hörde jag en annan pojke som satt mittemot fråga henne: "What are you playing?" 
Beth svarade: "I'm just playing girl stuff."
Och då svarade pojken: "Well, I'm just playing boy stuff."
Hahahahahahaha!!! Urgulligt!!!!
Efter bibblan körde vi och hämtade Lucy från dagiset vid halv fem och sen hem igen (och lyssnade på Frozen i bilen på vägen tillbaka.....)
Väl hemma gjorde Beth sin läxa och Lucy ritade. Sen åt Beth sin mat som jag förberett till henne och efter att tjejerna hade satt på sig sina pyjamaser fick de kolla lite på tv medan jag åt min kvällsmat - en supergod sallad!! Mums!
Då kom även Ben hem och resten av kvällen har bestått av samtal med Ben och mys med tjejerna i tv-rummet.
Snart kommer även Ellie hem och då blir det lite samtal med henne också, dels sådant som vi inte hann med i morse. Och sen ska jag läsa lite till innan jag ska försöka lägga mig tidigt ikväll. Igår blev det sent nämligen för fastnade i mobilen med en massa kompisar xD haha, dock gjorde inte det något, var bara superskoj att få prata med alla igen! :) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: