amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 137 - Bake Off & Skrivardag

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag, redo att sitta barnvakt runt tolv-tiden eftersom Ben skulle iväg och Ellie skulle klippa sig, bara för att höra att Ellies frisör hade blivit sjuk och därför blev klipptiden inställd. Så ingen barnvakt behövdes, trots allt. Från början var det tänkt att jag skulle med Lalitha och Rachel till Inverness (oom jag inte skulle sitta barnvakt) men jag hade redan ställt in mig på att inte åka, så jag orkade inte riktigt göra vid mig för att stressa iväg till tåget... Jag ska ändå till Inverness nästa helg med Lalitha, Veronica och Laura (och kanske även Nadine och Rachel om de besätmmer sig för att följa med). Så istället kollade jag lite på Dance Acadamy och det brittiska bak-programmet Bake Off och sen åt jag frukost i lugn och ro och fixade lite med tvätten.
Lite senare satte jag mig i vardasgrummet med Ellie, Beth och Lucy (Ben hade redan åkt iväg) och pratade med Ellie medan teven var på i bakgrunden. Och vilket program dök inte upp där om inte Bake Off!! xD Dessutom var det exakt samma avsnitt som jag, bara någon timme tidigare, hade kollat på! Haha. Vad är oddsen? Men det gjorde inget, för en skådespelare som jag gillar var med i det här programmet (Nämligen Bonnie Wright som har varit med i Harry Potter -filmerna) och det var just hon som vann tävlingen! Såååå, jag kunde kolla på det igen ;) Huhu.
Efter detta åkte Ellie iväg med tjejerna och jag satte mig med min sena lunch i vardagsrummet och kollade lite fler Bake Off  program på datorn. Men när jag tröttnat på dem, bestämde jag mig för att skriva lite på min bok istället. Det var då Ellie och tjejerna kom hem igen och snart kom även Beths kompis Eva, och hennes mamma och bror som skulle hämta Beth för hon skulle sova över hos Eva ikväll. Så de var ett tag hos oss (mamman, som också heter Amanda, fick te av Ellie och barnen lekte en massa). Samtidigt fortsatte jag skriva på min bok för jag hade verkligen kommit in i skrivandet för en gångs skull! KUL!
Nu har jag skrivit klart dock, ca två timmar senare. Så snart blir det mat (sausage-mash, dvs korv och potatismos med grönsaker) och sen ska jag leta upp en film som jag vill kolla på ikväll. Kan bli svårt, dock... Har ingen aning om vad för sorts film jag är sugen på.... Får väl se! Om jag inte kan välja slutar det väl med att jag kollar lite mer på Bake Off! xD
 
Turns out att kvällen inte riktigt blev som jag har väntat mig... Haha (skriver detta efter att jag redan hade lagt ut det översta, bara redigerar inlägget lite...) Först och främst började det med maten - det blev korv med potatismos, jajamen, men vi hade även en jättegod förrätt. Stekta champinjoner i en ostsås med vitlöks och örter..... Kan jag säga mer???? Det var gudomligt gott!!! Och väldigt mättande.... Haha, så när det kom till potatismosen och korven... Tja, låt mig säga att det var inte mycket plats kvar i min mage efter den där måltiden xD Gott var det!!!
Efter detta läste jag lite i min bok i soffan medan Ellie och Ben nattade Lucy. Därefter, när de kommit ner igen så kollade vi på ett program på teven och sen slutade med att vi alla tre kollade på en film tillsammans. Så ja, visst blev det movienight för mig, men inte riktigt som jag hade föreställt mig - det blev mycket bättre! :) Inte alltid kul att kolla på film ensam ju.... Haha.
Hur som helst kollade vi på roadtrip..... För er som har sett den: Som vi skrattade!!! För er som inte har sett den: Ni skulle bara veta hur mycket vi skrattade! xD Haha, se den!!!
Aja, nu är jag iaf i sängen och ska sova - det är en dag imorgon också! ;)

Kommentarer

  • Malin säger:

    Det var nära jag missade sista inlägget.
    Verkar vara en rolig film, den ska jag kolla:)

    Svar: Ja, filmen är väldigt lik American Pie filmerna dock, så du är beredd på det ;) hehe
    Amanda Tyrén

    2014-01-19 | 18:17:53

Kommentera inlägget här: