amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 140 - Lunch på Johnstons

Kategori: Allmänt

Idag var Michelle och Matt så vänliga att de både lämnade och hämtade Lucy på dagiset idag (The Ark) eftersom de ändå ska dit med Sophie, och då behöver inte jag åka åt två helt olika håll. Så efter att Michelle hade hämtat Sophie och Lucy vid halv 12 så hämtade de mig vid huset och vi alla åkte till Johnstons (of Elgin) och åt finfin lunch! :) var jättemysigt att äta lunch med Michellr och töserna (de är superbra vänner så de hade väldigt roligt ihop de med!)
Efter lunchen så gick vi genom Johnstons och kollade på alla cashmere-plagg osv. Sen gick vi en stund i trädgården utanför och tjejerna plockade kastanjer. Snart kom även Ellie och anslöt sig till vår lilla grupp, innan vi åkte hem igen. Då körde jag nästan direkt för att hämta Beth från skolan och sen har vi fyra (jag, Beth, Lucy och Ellie) varit här hemma och gjort lite allt möjligt. Bl.a. Har jag äntligen fått koden till bilen så att jag kunde starta radion där!!! Nu behöver vi inte lyssna på min högtalare längre!! :D fast tror de kommer vilja lyssna på Frozen ändå... ;) haha!
Efter det har jag även förberett kvällens middag - speciella fajitas med paprika, morötter, broccoli, bönor och tomatsås! Smakade nyss av röran och den var riktigt god!!!! Nu ska den få stå och koka på låg värme innan det är dags för middag om någon timme.
Så nu är det dags för min bok igen!! Boken som är SÅÅÅÅÅ BRAAAA!!! Jag började på en ny bok i söndagskväll; igårkväll var jag på sidan 150 och nu, idag, är jag på sidan 264!! Och jag har knappt haft tid att läsa dessa två dagarna!!! (De har varit väldigt fyllda med en massa annat, speciellt måndagen som ni alla vet är simlektionsdagen...) Det jag vill ha sagt är alltså: DEN HÄR BOKEN ÄR SÅ BRA ATT MAN LÄSER DEN ÄVEN NÄR MAN INTE HAR TID!!! Hur man (jag) lyckas vet jag inte, men på något sätt går det! Vill inte att den ska ta slut... Men om det blir en massa läsning för mig nu, samt ikväll så lär jag nog läsa ut den... Just det: ikväll!!!! (Den är 351 sidor lång) Bara på framsidan av boken står det "Fruktansvärt bra" som recension av yukiko Duke, Godmorgon Sverige. Måste säga att jag håller med till HUNDRA PROCENT!!
Grejen är bara att jag vet inte vad som egentligen gör den så bra. Den är bara så himla djup om man läser mellan raderna och jag har aldrig läst någon liknande storyplot förut. Den är bara sååå bra! Innan jag läste boken sökte jag efter en recension på internet och hittade direkt en som gjorde att jag lockades till att läsa boken ännu mer. Nu förstår jag PRECIS vad hon som skrev recensionen menar! Det är exakt så jag också tänker, tycker och känner!
Så till er som vill ha en bra bok att läsa: Läs JELLICOE ROAD av Melina Marchetta (På engelska heter den On the Jellicoe Road).
 
Hmm... Mitt inlägg idag blev ju mer som en recension än ett blogginlägg om mitt au pair liv!! Haha! Menmen, ibland är det det som behövs för att liva upp bloggen. Det är ju trots allt vad jag gör här också ;) dvs, läser!
Nej, nu ska jag kolla maten lite och sen ska jag läsa tills det är dags att äta. Lite senare ska Ellie iväg på föräldramöte  så då ska jag sitta barnvakt. Får se vad det blir utav kvällen ikväll! ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: