amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 142 - Costa med Ailsa & Emma

Kategori: Allmänt

Efter att jag hade lämnat tjejerna idag så körde jag in till stan och träffade Ailsa och Emma på Costa och vi drack varsin varm dryck och snackade en massa och hade trevligt. Ailsas son Charlie och Emmas son Harry var också där och de lekte en massa tillsammans - så gulliga!
Efter kaffet (chai latte för mig) så gick vi alla åt olika håll, de för att hämta sina andra barn och jag för att gå omkring lite i stan och titta och INTE KÖPA! Men det var svårt... Haha. Efter ett tag körde jag hem igen och åt lunch innan jag hade en liten lässtund. Vid halv tre körde jag och hämtade Beth och vi gick till biblioteket tillsammans. Där var det tydligen en bokrea!! Så vi gick och kollade på alla böcker och jag, som kände mig extra glad och generös idag, köpte fem böcker till Beth och Lucy som de kan dela på. Vi bestämde oss för "The Wizard of Oz", barnverisionen (bara för att den är en sån klassiker och Beth har sett filmen vilken hon gillade), sen köpte vi "Molly Moon", vilken jag själv läste när jag var lika gammal eller lite äldre än Beth och jag minns att jag älskade den boken! Sen valde vi "The Best of Pippi Longstocking", dvs tre populära historier om Pippi Långstrump i en och samma bok (ni vet nog redan varför vi valde den boken). Sen fick Beth välja en bok till sig själv och en bok till Lucy.
Resultatet: mycket glada tjejer! :)
Jag köpte även en dvd (ja det fanns dvder också. Det fanns till och med Videoband och kassettband!! XD) till de vuxna i familjen - Wedding Daze, vilken tydligen ska vara en blandning mellan Wedding crashers och American Pie, vilket jag vet att Ben kommer gilla! ;) haha.
Hur som helst satt jag och Beth ett tag på biblioteket sen och läste/spelade på datorn. Därefter körde vi och hämtade Lucy från dagiset innan vi körde hem igen. Och bara några minuter senare kom tjejernas morfar, som ska vara här till söndag. Deras mormor kommer imorgon, för hon var tvungen att jobba ikväll. Snart kom även Ellie hem och hon lagade lite pasta bolognese medan tjejerna hade kul med morfadern och han och jag pratade och lärde känna varandra vid pauserna, haha.
Sen åt vi vår middag och nu har Lucy precis gått och lagt sig och vi andra (jag, Beth, Ellie och Ellies pappa) sitter i vardagsrummet och har trevligt!
Imorgon är det fredag - yeay! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: