amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 143 - Morföräldrar på besök

Kategori: Allmänt

Idag bestämde jag mig för att skippa body pump och bara gå på Zumban. Det är så himla roligt!!! Istället valde jag att gå tre varv på en slinga utanför leisure centret vilket tog ca 25min. Jag nötte väldigt många som var på promenad med sina hundar där!
Efter detta körde jag till Lucys nursery och väntade utanför med min bok innan det var dags att hämta henne. Dock fick jag ett sms av Ellie som sa att hon kunde hämta Lucy senare. Så jag körde hem och ordnade ett varmt och skönt bad till mig för fy vad jag var frusen! Var faktiskt så skönt i det där varma vattnet att jag höll på att somna.... Haha. Så då ryckte jag upp mig och tog en skön dusch istället ;)
Efter detta läste jag lite i min bok innan Ellie, Lucy och morfadern kom hem efter deras lunch i stan.
Vid halv tre körde jag och hämtade Beth och sen har vi mest umgåtts lite allihopa här hemma efter det. Jag och Ellie började så smått med maten medan tjejerna lekte med sin morfar. Sen kom Ben hem! Efter fem dagar i England så det var kul att träffa honom igen. Och medan risotton (butternutsquash-risotto stod på menyn ikväll, mums!) sög åt sig all vätska så körde Ellie och hämtade mormorn (som skulle komma idag, obviously) medan jag målade mina naglar.
Jag och Anna (mormorn) har träffats innan så det blev en hejkram där och lite prat innan vi alla satte oss till bords. Där fick jag även ett glas rosé - mycket gott! - och vi hade väldigt trevligt med en massa samtal och skratt. Jag känner mig mer och mer vuxen hör borta! Haha xD
Jag har också bestämt en massa med Laura, Veronica och Lalitha om hur vi ska göra imorgon, då vi ska spendera dagen i inverness! :D ser mycket fram emot det där!
Dessutom fick jag reda på imorse att det har kommit tre nya Au pairer till vår Au-Pair-i-Elgin-grupp på Facebook. Och en av dem är en kille från Spanien som vill träffa oss andra Au pairer en kväll i elgin! Så förhoppningsvis blir det många och roliga aktiviteter framöver (typ små utflykter och skojiga utekvällar!) blev extra glad att tre nya Au pairer har kommit för både Lalitha och Veronica åker hem i slutet av februari och mitten av mars... :(
Aja, nu ska jag inte tänka på det! Imorgon ska vi ju till inverness för shopping och cocktails!!! :D längtar!!!
 
 
Åh, måste bara berätta en sak till som hände igår på bokrean med Beth(glömde skriva om det igår).
När vi hade valt ut de fem böckerna till tjejerna så gick vi fram till "kassan" och betalade. Jag gav Beth pengarna som hon kunde ge till "kassörskan" och när kassörskan skulle ge växel tillbaka frågade hon Beth: "and how much is mummy supposed to get back then?" Hahaha! Beth var mycket duktig och svarade precis så mycket växel jag skulle ha tillbaka, men ingen av oss sa något om att jag faktiskt inte är hennes mamma.... Vi pratade om det senare, dock, Beth och jag. Och vi kom båda fram till att nej, jag ser inte ut att vara så pass gammal att jag kan ha en sju-årig dotter!!! Tack och lov... Haha ;)
Men kul är det ändå. Man undrar lite hur många det egentligen är som tror att jag är mamma till Beth och Lucy. speciellt när jag bara går med Lucy som bara är tre.... Vem vet, jag hade kanske kunnat vara en tonårsmamma.......? o_O
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: