amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 144 - Shopping&Cocktails i Inverness!

Kategori: Allmänt

Klockan 11.40 tog jag, Veronica och Laura tåget mot Inverness efter att Ben så vänligt hade skjutsat mig till stationen. På Forres hållplats hoppade även Lalitha på tåget och vi alla fyra pratade och hade trevligt resten av resan mot den lilla, fina staden.
Väl där gick vi direkt för att sätta oss på Costa och äta en liten lunch och sen gav vi oss ut i shoppingcentret och gick i en massa affärer. Både fönstershopping och äkta shopping blev det minsann! Efter gallerian gick vi även ut på shoppinggatan i inverness och riktade in oss på Primark!
Det slutade med att jag köpte en svart, ärmlös blus, en leopardmönstrad klänning, ett grått underlinne och underkläder under vår shoppingtur i Inverness. Därefter satte vi oss på starbucks och pausade lite innan vi gav oss av mot riktning för kvällens restaurang. Där beställde vi in en stor hemmagjord nachostallrik fylld av smält ost, guacamole, gräddfil och salsa. Ett ord: GOOOOOOTT!!!
Efter detta vilade vi våra magar innan vi beställde in själva maten. Veronica, Lalitha och Laura tog varsin tortilla-wrap med olika fyllning medan jag tog en grillad kycklingfilé- och fajitasallad! Wow vad gott det var! Men slutade med att vi bara åt upp hälften av våra portioner efter den där nachostallriken... XD
Efter detta gick vi vidare till vårt slutmål: Barone! Dags för cocktails!!
Fantastisk bar, verkligen! Det fanns så många goda och unika cocktails att välja mellan!! Var sjukt svårt att bestämma sig! Men det slutade med att jag tog en Tuti Fruti cocktail. Låt mig nu säga två ord: Piggelin & Haribo. Det var smakerna man fick i denna Tuti Fruti drink. HELT i min smak!! Godaste drink jag druckit!!!
Samtidigt tog Laura en drink som smakade Citron&Maräng-paj (jättegod med!!), Lalitha tog en hallon-cocktail (friskt god!!) och Veronica en citrus/apelsin smaklig whiskyblandning... Inte riktigt vad jag gillade, men ändå spännande! Haha :)
Senare blev det även lite Peach-Daiquiri, originell Daiquiri, Mojito, Drumstick-Cocktail (med en äkta drumstick-klubba i) och Popped Cherry (cola&körsbärslikör). Vissa var bättre än de andra, men Gud vad kul det var att testa alla dessa drinkar!! :) min favorit efter kvällens cocktails var helt klart min supergoda Tuti Fruti! ;)
Hur som helst, vi tog tåget tillbaka till elgin vid 21.33(sista för kvällen) och var framme 45min senare. Då sa vi hejdå och jag och Veronica hade följe hem till oss, tog ca 30min för mig att gå. Det var kallt och mörkt, men man blev snabbt varm och det var faktiskt ganska uppiggande att gå efter den stora middagen vi haft tidigare samt den slöa tågresan hem.
Väl hemma pratade jag med Ellies föräldrar och senare även med Ellie och Ben som kommit hem efter en biokväll. Sen blev det sängen för mig efter en lång och mycket rolig och trevlig dag!
 
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Vad vacker du är på första bilden! Du ser smalare ut faktiskt :) kram

    Svar: Åh tack Julia!! :D Vad glad jag blev nu ^^ Stor kram tillbaka!
    Amanda Tyrén

    2014-01-27 | 22:51:33

Kommentera inlägget här: