amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 150 - Hämtat liten sjukling...

Kategori: Allmänt

Igår hade jag en skön, ledig torsdag. Hämtade Beth vid tre och jag lärde henne att fingerfläta. Därefter hämtade vi Lucy på the Ark och sen körde vi hem igen och hade myskväll. Ellie och Ben kom inte hem förrän senare så jag satt även lite barnvakt på kvällen. Mycket mer än så hände inte igår, det var därför jag valde att inte skriva något om det.
 
Men IDAG, dvs dag 150 - fattar ni? 150 dagar!!! 150!
...så hände det faktiskt något.
 
Jag lämnade tjejerna på skola och dagis och sen körde jag och tränade Zumba (jättekul, som alltid!) innan jag körde hem för att prata lite med Lina via skype. Dock såg det ganska stressigt ut för henne så vi bestämde (via viber) att vi skulle prata i helgen istället. Vilket faktiskt var ganska bra, för lite efter elva ringde telefonen och det visade sig vara Lucys dagisfröken som ringde. Hon sa att Lucy inte mådde så bra och att det nog vore bäst ifall hon blev upphämtad lite tidiagare. Så jag tog på mig ytterkläderna och sprang till bilen för att köra och hämta den lilla sjuklingen. Lilla Lucy Lou... När jag kom dit satt hon påklädd (ytterkläderna) i en av fröknarnas knä och när hon såg mig började hon gny och gråta och hoppade över i min famn. Lilla pyret då... Hon har varit sjuk med hosta länge och idag blev det nog lite för mycket. Hon kändes varm och har sagt att hon har frysit hela dagen så jag antar att hon haft lite feber med.
Hur som helst körde vi hem (jag bar henne till bilen, vilket jag inte brukar göra annars) och sen kröp vi ihop i soffan och kollade på The Little Mermaid (den lilla sjöjungfrun) tillsammans. Efter en halvtimme av  filmen hämtade jag lite lunch till henne och efter kanske ytterligare tjugo minuter pausade vi filmen så att hon kunde ta en tupplur. Hon ville inte sova men hon kunde inte ignorera det faktum att hon var väldigt trött. Och då menar jag vääääldigt trött. Hennes ögon slöts allt oftare, om man säger så. Så efter lite om och men gick hon med på att sova lite och jag bäddade ner henne i soffan. Hon somnade snabbt och då pasade jag på att ta en liten dusch och sen satt jag vid datorn, osv. När det var dags att hämta Beth gick jag ner och då vaknade Lucy med. Perfekt timing! Hon hade då sovit i 1 timme och 40 minuter så det var ju ganska bra att hon tog den där tuppluren.
Vi körde och hämtade Beth på skolan och när vi kom tillbaka hit såg jag och Lucy klart på den lilla sjöjungfrun (Beth satt vid sin dator och skrev på en sång hon och hennes kompis håller på att skriva).
När Ariel till slut fått tillbaka sin röst och Erik och Ariel besegrat sjöhäxan och de gifter sig och alla levde lyckliga i alla sina dagar, så valde Lucy en annan film att titta på (Ramona & Beezus, som jag gav tjejerna i julklapp! Känns lite kul att de gillar sakerna jag ger dem! :D) medan jag gick in i köket och bakade pizzadeg till ikväll.
Därefter kom Ben hem, men han var tvungen att ringa några samtal till innan han var helt "ledig" så jag satte mig med tjejerna i vardagsrummet med min dator (Beth hade nu valt att kolla på filmen hon med).
Och nu sitter vi här. Ben är på ovanvåningen och pratar i telefon och jag sitter med tjejerna i vardagsrummet och vi har en typisk för-fredagskväll.
När Ben kommer ner ska jag köra iväg och köpa ett par saker, sen blir det pizzabak och MovieNight (om man inte kallar hela den här dagen MovieDay) och sen när Ellie kommer hem vid sju blir det lite kinamat för de vuxna.
Från början var tanken att jag skulle ut med några nya au pairer som kommit (2 killar från spanien, samt de av de gamla au pairerna som kunde komma) men jag vet inte om jag behövde sitta barnvakt ikväll eller inte, så det blir nog inte att jag går ut ikväll. Jag mår ändå inte så pass bra själv (har själv en grov förkylning med rinnig näsa och börjat få lite hosta med... Oh no...) så jag är inte riktigt lika taggad på att gå ut i det här hemska, kalla, regniga och blåsiga vädret. Jag skojar inte, det är RUGGITG idag! Istället ska jag sitta och kolla på Prison Break med kanske lite popcorn eller godis.... Mmm, gott!
 
 
Lägger till detta lite senare(efter att jag har varit iväg och Ellie har kommit hem och Ben har gått ut och jag och Ellie äntligen får äta vår mat!)
var bara tvungen att visa bild på vår lyxiga fredagsmiddag! Medan Ben, Beth och Lucy åt pizza körde jag och ellie på kinamat!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: