amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 268 - Lunch, Shopping & Alkohol

Kategori: Allmänt

Kan jag bara säga att igår - hela dagen - var en så fantastisk sommardag/-kväll så det finns inte! Jag har inte haft så roligt på länge, och då har jag ändå haft riktigt kul de senaste veckorna/månaden här!
Började dagen med en slö, skön morgon med frukost i sängen. Lite innan elva fick jag skjuts in till Leisure centret av Ben och Lucy som skulle bada/simma och jag skulle gå på ett gratis Body Combat -pass med Jordan. Varför det var gratis var för att det var hennes examen och hon skulle filma hela passet, så vi var alla tvugna att skriva under ett formulär som sa att det var okej att vi blev filmade osv, osv. Inga problem! Allt för att hjälpa Jordan, hennes pass är ju så roliga ändå! :D
Så efter en timmes svettigt body combat gick jag ner till poolen och mötte Lucy, Ben och en annan familj som de var där med. Vi satte oss i kaféet och pratade innan vi körde hem igen vid ett. Då tog jag en skön, efterlängtad dusch, gjorde vid mig, och sen hämtade Laura mig vid halv tre och vi körde in till the Deli och åt en sen lunch tillsammans. (Det var strålande sol idag med, så himla underbart väder!!)
Därefter körde vi vidare till New Look och gick omrking och kollade/provade/beundrade alla fina kläder och skor... Slutade med att jag spenderade £71 där inne!!!! Ooooooppps...... Köpte en rosa sommarklänning, en vit, virkad cardigan, ett par svarta, virkade shorts och ett par beige/rosa, högklackade skor. Jag är KÄR i mina nya kläder/skor! Men min plånbok mår sämre..... 700spänn bara sådär.. Aja! Måste ju spendera pengarna någon gång ;)
Efter New Look var klockan redan fem, så Laura släppte av mig hemma igen och sen tog jag det lugnt och vilade, åt lite kvällsmat och förberedde mig inför kvällen sen. För vid kvart i nio körde jag och hämtade Laura och därefter körde vi till tesco och köpte lite alkohol (man behöver inte vara tjugo för att köpa sprit här, men vi fyller ju faktiskt båda 20år om 2 veckor så...) och sen körde vi hem till mig igen (som var tomt på folk för familjen var på sleep over hos en annan familj!) och hällde upp några drinkar och satte oss ute i kvällssolen och hade trevligt. Vi fick även en flaska bubbel av Lauras Au Pair-föräldrar, så vi startade med det och skålade för den underbara tid vi haft i Skottland och de sista fyra veckorna vi har kvar.
När klockan närmade sig halv tolv gick vi - lite lulliga och i högklackade skor - till Joanna's Nightclub, men vi tyckte det var så himla tråkig stämning där så efter någon timme eller två tog vi första bästa taxi hem (en schysst kille som hette Michael körde, ALLA heter Michael här!) och fortsatte vår skojiga kväll hemma hos mig igen istället! Haha! :) Slutade med att vi bakade Brownies i två kaffemuggar i micron... Mums med fylle-/nattamat! ;)
När vi började bli trötta ringde Laura Michael igen (han hade gett oss sitt telefonnummer och en bra deal till New Elgin till Laura ifall vi ringde honom när hon ville hem, och det var en mycket bra deal jämfört med alla andra traxipriser vi haft innan!) Så hon åkte hem och jag gick upp och la mig - somnade BUMS! Haha.
Som sagt: Bästa dagen/kvällen på länge! Tack för allt Laura, du är bäst!
 
Min nya klänning och mina nya skor som jag köpte idag...
 
...samt den vita, virkade cardigan/koftan! Love it! :D
 
Dock valde jag en annan outfit inför sommarkvällen! ;)
 
 
ÄLSKAR MITT LIV SOM AU PAIR I SKOTTLAND!!! THIS IS THE EXPERIENCE OF A LIFETIME!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Underbart!!!!!!

    2014-06-01 | 17:24:41

Kommentera inlägget här: