amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 270 - Puffiga ögon & "Mammig"

Kategori: Allmänt

Idag när jag vaknade var mina ögon jättesvullna! Det var precis som om jag hade gråtit i flera timmar, för ögonlocken och delen mellan ögonen och ögonbrynen svullnat upp ordentligt och allting runt ögongloben sved... Hmm... Konstigt!! Jag som inte ens har gråtit! Varken på morgonen eller kvällen innan.. Eller ens flera dagar innan heller för den delen :p så varför var mina ögon så svullna?? Det enda jag hade gjort var att sova hela natten (en lång natt, för gick och la mig tidigt!) och sen vaknat...
Aja, svullnaden försvann någon gång under dagen, även om det fortfarande var lite ömt och puffigt..
Efter att jag lämnat barnen på skola och dagis åkte jag hem igen (that's right, inget pass för mig idag!) och packade en massa i tjejernas rum samt fixade en massa med tvätten osv. Sen städade jag deras rum, badrummet och mitt rum innan en tjej skulle komma och kolla på huset för att se vad som skulle ordnas innan vi kan flytta. Eftersom vi bor i ett av flygvapnets hus måste huset se exakt likadant ut som det var när familjen flyttade in. Så om man har målat något av rummet måste man måla över det till samma färg som det var från början och om man har satt upp en hylla måste man fylla igen de borrade hålen i väggen osv osv.
Så istället för att gå på body pump imorse, tog jag tag i allt detta istället. (Har en känsla av att denna veckan kommer bestå av mycket packning och städning...)
Vid ett hämtade jag Lucy och vi körde och simmade med Hayley&Mabel och Caroline&Brandon. Efter det (vid tre) hämtade vi Beth och när hon kom ut från skolan sa hon:
"You look like a mummy today!"
Och nej, det var inte menat som en "mumie" utan som en "mamma"! XD varför det? Tydligen var det för mina nya kläder som jag valde att ha på mig idag! Jag hade mina nya jeans (uppvikta vid anklarna) och min nya vita topp med en beige cardigan över. Sen hade jag mina halvt högklackade pumps/ballerina skor och solglasögon på huvudet. Om det är så en mamma ser ut, så okej ;) hahaha! Antar att det är skillnad från vad jag brukar ha på mig, dvs: Träningskläder... ;) haha!
Men det var en komplimang (jag frågade henne) så jag är glad :) det betyder att iaf 1 person gillar mina nya kläder! :D
Efter detta körde vi till biblioteket (började regna så smått så var inget "vara-ute-väder") och sen körde vi hem i lagom tid för middagen - värmemat! Måste göra oss av med alla onödiga saker i kylen och skafferiet nu ju.. Haha!
Så Beth fick Sausages and Mash (korv med mos) och Lucy fick Pasta Bolognese! Jag fick breaded kyckling!
Nu efter middagen sitter Beth i köket och gör läxor medan jag och Lucy har snuggle framför "In the Nightgarden" eller "Upsie Daisy" (efter huvudkaraktären) som Lucy kallar det.
När Ellie kommer hem vid åtta ikväll (och Lucy troligen ligger och sover) ska resten av familjen ha ett litet familjemöte som kommer handla om flytten i helgen och planering inför denna veckan. Ska bli skönt att få bestämt hur vi ska göra alltihop! :)
Därefter ska jag upp och sova! Kanske blir lite läsning/tv/datorn först dock....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: