amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 271 - Packa, packa, packa....

Kategori: Allmänt

Skjutsade barnen på morgonen och därefter körde jag direkt till leisure centret och gick på ett av Jordans Body Combat -pass. Innan jag gick in träffade jag Hayley som skulle ut och springa, samt Louise och hennes kompis som skulle simma! Haha! Många som ska träna idag, men olika saker ;)
Efter passet läste jag lite, handlade lote och sen hämtade jag Lucy på Ark vad halv tolv. Vi körde hem och jag lagade soppa och gjorde en wrap till hennes lunch.
Därefter hade Lucy quiet time framför en film medan jag gick upp på ovanvåningen och packade en massa saker i tjejernas rum. Det börjar likna något nu!! Snart är allt klart ;)
Därefter gick jag till mitt rum och började packa saker där också. Det är svårt att packa allt dock, för jag vet fortfarande inte vad jag kommer behöva i veckan eller när jag ska iväg och campa två nätter på Isle of Skye i helgen.... Så måste fundera ut det först innan jag packar resten av mina saker. Jag fyllde iaf min mellanstora, röda resväska idag! Vägde den också och den väger ca 23kg! Puh! Nu får vi hoppas att min andra väska inte väger mer än 23kg... Annars kommer jag inte få hem alla mina saker till Sverige om 3-4 veckor!
Håll tummarna! Eller "Fingers Crossed" som man säger här! ;)
Efter all denna packning åkte jag och Lucy och hämtade Beth på skolan och därefter körde vi direkt till simningen i Lossiemouth. Vi var hemma igen vid halv fem så då startade jag kvällsmaten direkt - cheesy pasta med skinka för tjejerna och lax för mig och Ben. Ellie kommer inte vara hemma förrän sent ikväll, så hon äter på tåget.
Dock ringde Ben precis innan jag skulle börja ångkoka laxen och sa att han kommer bli sen ikväll. Så han kommer kanske hem vid halv sju, sju. Alltså ska jag natta Lucy ikväll, men det gör mig inget! Är lite extra mysigt att natta tjejerna nu när det inte är så många dagar kvar här.
Så jag gjorde aldrig Bens lax, utan han gör vid den senare när han kommer hem så den kan ätas fräsch.
Nu har jag och tjejerna ätit klart vår middag iaf och Beth och Lucy håller just på med att byta om till pyjamas. Nu tänkte jag att vi ska spela ett spel tillsammans (Beth frågade innan om vi kunde hitta på något kul eftersom både Ben och Ellie kommer bli sena, så varför inte?) och sen ska jag lägga Lucy vid sju.
Ha en fortsatt skön tisdagskväll allihop! Vi hörs imorgon! :)
 
Ps. Det är några av mina vänner som frågat om min födelsedag (12Juni) och min nuvarande adress här i Skottland. Eftersom vi flyttar hus i helgen kan det bli lite förvirring över vart de skulle skicka... hrm, hrm, inte vet jag.... Kanske ett "Stort Grattis på 20årsdagen"-kort??? Vi kommer dock inte lämna det här gamla huset så snabbt så vi kommer fortfarande få all post som skickas hit långt in i juni månad!
Så här är min nuvarande adress för er som ville skicka en liten hälsning:
 
 
 
Feel free att skicka ett litet grattis till mig! Då blir jag jätteglad! (Speciellt eftersom de inte tycker 20år är så stort i Storbritannien.. Det stora talet här är 21!)
Haha, och ja, jag kanske låter lite väl egoistisk just nu.. Men vem vill inte ha födelsedagskort på sin födelsedag?!?! ;)
 
Tjingeling! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: