amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 272 - Presenter & Playdate

Kategori: Allmänt

Idag när jag vaknade var jag jättetrött så jag valde att skippa träningen idag med. Ooops! Har blivit alldeles för mycket träning på sistone så om man kommer ur rytmen tröttnar jag nog snabbare :/ aja! Istället körde jag inom tesco och stan efter att jag hade lämnat tjejerna. Vad gjorde jag då där, kanske ni undrar? Jo,
det ska jag berätta! Jag tittade ut hejdå-presenter till mina favorittjejer här i Skottland! Och det slutade med att jag köpte 5st böcker ur serien "Fem" ("Fantastc Five" på engelska), varav vissa kanske känner igen dem lättare när jag kallar dem "fem"-böckerna! Tror Beth kan gilla denna serien! :)
Därefter köpte jag två tjocka sagoböcker till Lucy, men senare ångrade jag mig att jag köpt dem, så jag ska lämna tillbaka dem sen. Istället beställde jag en Frozen-klänning på nätet till Lucy när jag kom hem! Jag ville nämligen köpa en utklädnadsklänning från "Frozen" eller "Sofia The First" från början men alla Frozen-saker är omöjliga att få tag på här (så populärt är det!) och Sofia-klänningen fanns inte i Lucys storlek. Så jag beställde en Elsa-från-Frozen-klänning istället! :D hoppas bara den kommer fram innan jag åker hem.....
 
Så nu har jag böcker till Beth och en klänning till Lucy. Funderar även på att köpa en kickbike/scooter till Beth som jag såg innan i stan (Lucy har redan en) och ett par rollerblades med 4hjul (2x2) till Lucy! :) får se vad jag gör... Detta ska jag köpa efter att vi flyttat dock; onödigt att köpa så stora paket nu ju! ;)
 
Iaf: efter stan och efter att jag varit hemma och beställt Lucys klänning så körde jag och hämtade Lucy på dagiset och sen körde vi direkt till Hayley och Mabel och hade Lunch&Play-Date där! :) Hayley gjorde Äggsallad till oss vuxna och skink- / äggmacka till barnen. Sen hade jag tagit med mig Cupcakes, Million Shortbread och Rocky Roads som efterrätt (sånt som blev över från Ellies cake faire i helgen). Hayley hade även gjort en fruktsallad som vi mumsade på medan Mabel och Lucy hade roligt i vardagsrummet bland alla leksaker och på studsarna utomhus.
 
Vid halv tre åkte vi hem, bytte om till balettkläder och sen körde vi till baletten vid tre för att träffa Hayley och Mabel igen samt Claudia!
Idag fick vi även de nya dräkterna som alla barnen ska ha på sig på balett-konserten i slutet av juni! Lucy och Mabel ska vara blommor i våren och Beth ska vara löv i hösten! De är sååå fina dräkterna!! Vänta bara tills ni får se bilder på dem! :)
Efter Lucys balett hämtade vi Beth, sen körde vi tillbaka och träffade Elise. Beth och Elise gick in på son balett, jag pratade med Ailsa (hon ska till isle of skye på fredag också så jag och Laura kan sova en natt i stugan om vi vill! Så snällt! Men ska berätta mer om det på fredag!) och Lucy satt snällt bredvid mig och målade.
När Beth och Elise var klara körde jag hem Elise till sig (en tjänst till louise) och sen lagade jag omelett till mig, Beth och Lucy när vi kom hem.
Ben kom hem precis när vi ätit klart och efter en liten stund gick han upp och nattade Lucy. (Ellie borde komma hem snart, hon med)
 
Nu ska jag gå och kolla hur långt Beth har kommit i leksaks-packandet (Uppgift från mamma Ellie; att packa ner några av de stora leksakerna på nedervåningen i en flyttlåda) och sen ska jag pusta ut i mitt rum.
Det har varit en fullsmockad dag! Men den har varit rolig också! :) fått en del gjort och har även hunnit prata med några av mina favoritmammor.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: