amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 273 - Tvi för ond hals!!

Kategori: Allmänt

Vaknade klockan 2 mitt i natten av att bakre delen av min hals var helt torr och jag kunde inte svälja och knappt andas. Så skyndade mig till badrummet och försökte gurgla så mycket vatten som möjligt samt dricka lite. Men det gjorde svinont... Första tanken är ju direkt: "halsfluss?!??!!?" Och andra är: "jag som ska till Isle of Skye imorgon!!!" Tredje är: "kanske inte så farligt ändå, jag googlar på symtomen!"
Så lite efter två på natten låg jag i sägen med mobilen och googlade på mina dumma hals-symptom. Det jag kom fram till verkade helt okej jämfört med halsfluss - början till en grov förkylning.
Så jag somnade om igen och hoppades på att vakna med en mildare hals.
Kan ju säga som så att min önskan inte slog in precis. Min hals har gjort ont hela dagen och den har blivit värre och värre. Nu på kvällen kan jag knappt prata och när jag väl gör det låter det som om jag har en slemklump tillproppad i strupen... Kul! Eller inte....
Aja, får hoppas det går över till imorgonkväll! Jag har druckit massor av varmt lemon&ginger te, samt silverte så hoppas att det blir lite bättre.
Men det är inte konstigt att jag gått och blivit sjuk.. Lucy har hostat och hostat och hostat i några dagar nu och hon håller ju inte alltid för munnen om man säger så... Så faktiskt har hela familjen fått lite halsont nu! Men jag har det tydligen värst.... Yeay.. Tack, snälla Lucy, för att du hostar på mig... :p heh..
 
Hur som helst, nu ska jag inte tjata om min dumma hals!
Efter att jag lämnat barnen på skola och dagis idag mötte jag Laura och Siana på Lidl där vi handlade lite mat inför vår isle of skye -resa (jag och Laura, inte Siana) och sen körde vi till henne så att vi kunde lasta in tält, sovsäck, stolar osv i min bil, vilken vi ska köra med över helgen.
Sen körde jag hem igen och började packningen av min camping-utrustning samt packa ner resten av ALLA mina saker i mina väskor och flyttlådor. Kan ju säga att detta tog en ganska så lång stund och största delen av hela denna tiden var mitt rum KAOS!
Men nu är det gjort! Det mesta är nerpackat - endast tv, säng, byrålåda och sängbord kvar! Min garderob är tom förutom alla väskor som jag ställt in där för tillfället.
Känns lite sorgligt ändå att se rummet stå tomt sådär.... Detta kommer vara min sista natt i detta huset... Snyft!
Men jag får iaf några fler nätter med familjen i det andra huset :)
 
Vid 13 kom Laura över och vi la över bilder och videos från min dator till hennes. Vi pratade även en massa och förberedde inför morgondagen osv, sen gick hon igen vid 13.50 och då fortsatte jag packa i mitt rum. Jag har även packat ner alla lösa saker i badrummet på ovanvåningen idag. Och jag är helt slut! Om det är något jag egentligen borde ha gjort idag är det att ligga stilla och vila pga halsen, men istället har jag flängt rundor och försökt få allting packat innan morgondagen. Eftersom jag inte kommer vara här i helgen vill jag få allt mitt klart inför flytten innan jag åker imorgon.
 
Ellie var redan i stan vid tre så hon hämtade Beth och när de kom hem igen vid fyra körde jag och hämtade Lucy (jag fick iaf lite lugn tid mellan 3&4 idag, då jag äntligen blivit klar med min packning!)
Efter att jag och Lucy kommit hem igen hjälptes alla åt med maten och sen åt vi vid 6 (ben åt på flygbasen så det var bara tjejerna ikväll)
Jag har fortsatt dricka mitt te och försökt prata så mycket som möjligt så jag inte domnar av halsen, så passade faktiskt på att läsa en lång bok för Lucy innan hennes sovtid.
Nu är jag dock helt slut. Mitt huvud snurrar och näsan är täppt och halsen värker som bara den... Känns som om jag har feber och att jag kan svimma när som, så ska snart gå upp på rummet och lägga mig. Borde inte ha några som helst problem att somna ikväll så trött jag är, jag är mest rädd för att jag inte ska kunna somna pga allt det "sjuka" i min kropp... Måtte det gå lindrigt att somna ikväll! Annars lär jag inte tillfriskna inför min och lauras nästa resa... :(
 
Aja, håll tummarna att allt blir bättre! Nu säger jag god natt! 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag håller tummarna

    Svar: Tack mamma!❤ Tyvärr har det inte blivit bättre ännu, snarare värre.. Men jag ska inte låta det förstöra min fina helg på ett av världens vackraste ställen! Hoppas du och pappa har det bra i Turkiet! Kram!
    Amanda Tyrén

    2014-06-06 | 17:08:40

Kommentera inlägget här: