amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 274 - Flyttdag & Ny utflykt!

Kategori: Allmänt

Idag har jag verkligen mått pecka! Vilket är såååå himla trist med tanke på att idag egentligen var en toppenkul dag! För det första så var det FLYTTDAG! Och för det andra så ska jag och Laura tillbringa helgen på Isle of Skye så vi ska köra upp dit ikväll!
 
Aja, man måste ju vara sjuk någon gång..
Vaknade massor av gånger inatt, drack vatten och somnade om. Har frusit och varit svettig... Hmm, ingen skoj sista natt i det gamla huset, men jag tog mig igenom den! ;)
Vaknade på morgonen och gjorde vid mig, väckte barnen, hjälpte dem göra sig i ordning och sen lämnade jag dem på skola och dagis. Idag skjutsade jag även ett tredje barn - James, pojken jag brukar skjutsa ibland för att hjälpa Caroline som hjälper en annan mamma.
Efter detta körde jag in till stan och köpte en hals-sprej (...??) som ska lindra det onda genom att få det att domna av på något sätt.. Grejer var bara den att när jag köpt den dyra medicinen, läst igenom bruksanvisningen och sprejat tre gånger i munnen så domnade det mycket riktigt av... På fel ställe.... Mitt onda sitter djupare ner i halsstrupen så det domnade av på helt fel ställe! Suck! Dessutom smakade det mint men ändå BLÄ! Nästa gång jag provade den (3timmars mellanrum) så riktade jag sprej-grejen mer neråt halsen och svalde lite så att det skulle sätta sig bättre. Hjälpte det?? JA/NEJ!
 
Efter detta, hur som helst, åkte jag även inom tesco och köpte Ibuprofen, för att ha lite värktabletter till hands också. Därefter körde jag hem och hjälpte Ellie att packa ut en massa av de lösa föremålen från huset till de båda bilarna. När allt detta var klart (jag mådde hemskt, kändes som jag skulle svimma vilken sekund som helst, allting snurrade) så åkte Ellie iväg till Johnstons och träffade Emma och jag gick upp på rummet och försökte vila lite.
Jag försökte även äta lite olika saker för har märkt att ju mer jag äter och sväljer desto lättare och mindre ont gör det! :)
Men slutade med att jag mådde illa... Suck!
Efter min vilostund mådde jag dock ganska mycket bättre. Jag har messat med Laura en del och vi har diskuterat fram och tillbaka om vi ska åka eller inte ikväll. Jag vill åka och hon oroar sig för mig (så snäll är hon!) men om sanningen ska fram så kommer jag knappast kunna vila och tillfriskna bättre här än på isle of skye - vi är ju mitt uppe i att flytta hus!!! Det kommer bli en massa arbete och fara och flänga och och och..... Så då åker jag hellre iväg med Laura och har roligt och käkar medicin! :)
 
Så vid ett körde jag och hämtade Lucy och därefter körde vi direkt till det nya huset där Ellie väntade! OJ SÅ FINT DET ÄR!!! Och så stort!!! :D mitt rum är sååååå mycket större än det gamla och alla andra rum också för den delen. Jag har ett eget badrum och det ligger lite för sig själv så jag kommer trivas hur bra som helst där! I tre hela veckor..... Jag börjar bli riktigt avundsjuk på Cynthia (nästa Au Pair) som ska bo här sen. Huset är fantastiskt fint med sina tre våningar och höga tak och det är RIKTIGT ENGELSKT!!! Utsikten från de flesta fönstren är också fin - speciellt på en så fin och solig dag som denna!
 
Efter ett tag körde Ellie och Lucy till det gamla huset igen för att hämta fler saker och jag fortsatte bära och packa upp i det nya huset. Efter kanske tio minuter kom Ali Gallie och hälsade på och jag gav henne en rundtur runt huset. Snart därpå kom Ellie tillbaka (Lucy hade tydligen gått till grannen vid det gamla huset, och lekte med deras barn) och sen pratade vi lite innan jag gick (japp, GICK) till skolan för att hämta Beth. Det tog kanske 7min att gå dit - perfekt!!! Och det var så härligt soligt! Så när jag berättade för Beth vart vi var påväg blev hon jätteglad och vi gick tillbaka tillsammans.
Dock tog denna lilla promenaden massor av min energi, så när vi kom tillbaka la jag mig bums på golvet i mitt nya rum och vilade ögonen lite. Snart hittade Ellie mig därinne och hon sa att det finns några täcken i det andra rummet om jag ville ligga lite på dem istället ;) hahaha! Mycket skönare!
 
Snart åkte Ellie igen (Ali hade redan åkt) för att hämta Lucy hos grannen, hämta mer saker till huset samt åka inom en affär för att köpa musfällor.... Japp, kan vara så att vi har möss här, men inget som vi vet säkert ännu.
Och då spenderade jag och Beth tiden i rummet med täcken - jag låg och vilade medan Beth lekte med olika saker runt omkring mig och vi småpratade lite ela tiden. Vid ett tillfälle slumrade jag tydligen till för Beth sa att jag hade snarkat och att jag hade sovit jäääättelänge!!! Sen sa hon att det var länge för henne, men egentligen bara typ 1 eller 2 minuter.... BETH! Jag trodde jag hade sovit i typ 20min!! XD hahaha!
 
Efter att ha vilat lite bar jag upp några fler saker och sen gick vi ut i trädgården och spenderade tiden där tills Ellie, Ben och Lucy kom dit vid halv sex med nya saker. Och då var det dags för mig att åka hem och packa mitt inför min och lauras campingresa till isle of skye!!
Så jag hämtade Laura och vi var hemma hos mig lite efter sex. Sen packade vi ut alla våra grejer i tältet och lämnade Elgin vid sju (efter att ha kört inom lauras hus igen för hon hade glömt sin mobil xD haha!) och körde västerut i tre timmar. Det gick mycket bra med körningen måste jag säga, men min hals sved och gjorde ont när jag svalde hela vägen och dessutom hade jag bara ätit en banan som kvällsmat....
Så när vi kom fram till Ailsa, Chloe och Charlie i stugan på Isle of Skye vid tio på kvällen, fick jag en varm kopp silverte och sen satt vi uppe och pratade ett tag innan vi somnade i våra lånade sängar. Innan detta gick vi dock ut, upp på högsta punkten vi befann oss vid och tog ett foto på den vackra, rödrosa isle-of-skye-skymningen. Känns skönt att vara tillbaka på denna vackra ö! 
 
Vår nya dörr! (Fler bilder på nya huset kommer senare!)
Jag och Beth åt varsin godis-mini-hamburgare! Nostalgikänsla!!!
Vackra Isle of Skye.... I'm back! ❤

Kommentarer

  • Malin säger:

    Krya på dig gumman,puss

    Svar: Tack mamma! Puss❤
    Amanda Tyrén

    2014-06-07 | 19:31:26

Kommentera inlägget här: