amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 183 - Marshmallowfingers

Kategori: Allmänt

Idag hade Caroline bett mig att skjutsa ett extra barn till skolan eftersom hon hade fem barn att köra själv! (Hon hjälpte sin kompis att skjutsa hennes tre barn och dessutom har hon sina två egna, så självklart fick de inte plats i bilen. Alltså frågade hon om jag kunde ta ett av barnen vilket jag självklart kunde göra!) Ellie skjutsade Lucy till dagiset och jag tog Beth och James(som pojken hette).
Efter att jag lämnat dem åkte jag hem och städade/tvättade lite innan Veronica kom till mig och vi gick på promenad en timme. Därefter gick vi tillbaka till mig, tittade på vänner på teven och åt lunch. Jättemysigt!!!
Vid två gick hon hem och vid halv tre körde jag och hämtade Beth så att vi sen kunde gå direkt till biblioteket. Där läste vi och Beth satt även lite på datorn. Beth har även varit med i en tävling på biblioteket där man skulle rita en läsar-alien och hon kom tydligen på fjärde plats bland en massa tävlande!! Så duktigt gjort!! Tror det fanns en etta, en tvåa och en trea och därefter några få som kom på fjärde plats tillsammans. Och alla de ska få pris på lördag! Lite stolt är man allt... ;) alla bidrag var upphängda på utställningen på biblioteket idag iaf och här visade Beth sin bild på vinnar-plakatet! :)
Efter biblioteket körde jag och Beth hem (Ellie hämtade Lucy) och medan Ellie och Lucy handlade förberedde jag och Beth middagen (bakad potatis med olika tillbehör som bönor i tomatsås, ananas-keso, mayo-tonfisk och riven ost) och sen bakade vi även marshmallowfingers! Vad är då detta tänker ni kanske? Jo det är en sorts godis/kaka/efterrätt som Beth hittade i en receptbok som hon lånat från bibblan. Och hon har frågat mig om vi inte kunde baka det och överraska resten av familjen någon kväll. Så vi passade på att baka det nu ikväll medan alla andra ändå var iväg! Först krossade vi ginger-biscuits till små bitar och blandade det med minimarshmallows och russin. Därefter smälte vi vit choklad och blandade det med de andra ingredienserna. Vi kletade sen i röran i en plastad bunke och ringlade över ytterligare vit samt ljus (dvs normal) choklad över. Sen bums in i kylen precis i lagom tid när Ellie och Lucy och Ben kom hem! Puh! Haha :)
Efter detta åt vi middag tillsammans och nu har jag gått upp på rummet och ska titta lite på Prison break tänkte jag. Sen är det sovdags! :)
Så natti natti! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: