amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 184 - BK & Pizza

Kategori: Allmänt

När jag skulle köra Beth och Lucy till skola/dagis idag så stannade jag till vid Carolines hus och plockade upp James. Caroline skulle skjutsa sin kompis pojkar idag igen och bad mig om hjälp, och varför skulle jag inte ställa upp? Jag ska ju ändå åt samma håll! :)
Så jag skjutsade de tre till st Sylvester och vi gick först till Lucys dagis för att lämna henne. Där mötte vi Caroline, Toby och Theo (de andra pojkarna är äldre och hade alltså redan börjat skolan, de äldre börjar 10min före de yngre!) så när hon lämnat Theo gick vi tillsammans och lämnade Beth, James, Toby och två andra barn vars mamma jobbar på Lucy och Theos dagis. Hon skulle lämna de själv men eftersom vi ändå skulle gå dit, så.... Haha. Hänger ni med?? Hur som helst räknade Caroline ut att vi tillsammans hade tagit nio barn till skolan idag! Tja... Det är väl inte så många......? Eller? ;) hahaha!
I alla fall, efter skol- och dagis drop off körde jag hem och spenderade min lediga förmiddag med att kolla på Prison break och surfa på internet. Sen hämtade jag Lucy vid tolv och vi körde till Burger King! Tänkte att hon kanske kunde få ett litet fredags-treat! Och det uppskattades minsann! :D Där fick hon äta lite lunch och sen lekte hon i "kudd-borgen" med de andra barnen (vilket fick mig tiden att svara på några meddelanden på telefonen eftersom BK har gratis wifi! Inte så pjåkigt med andra ord)
Efter detta körde vi snabbt inom Aldi och sen hem och lekte med plast-byggklossar tills Ben kom hem (han var ledig idag). Därefter gjorde jag pizzadeg inför ikväll. Vid tre körde han och Lucy för att hämta Beth från skolan och då passade jag på att ta ett varmt, skönt bad. Sen, när de andra kommit hem igen och vi tagit det lite lugnt tillsammans, började jag och Ben baka pizzorna inför middagen. Jag kavlade ut degen och Ben dekorerade! :) när Ellie kom hem vid fem, halv sex var pizzorna klara och vi satte oss och åt supergott! Därefter ville Beth bjuda på efterrätten hon och jag gjorde igår så vi smög ut i köket igen och delade "kakan" i kvadrater. Därefter sprinklade vi över florsocker och serverade mästerverket. Beth var jättestolt! Hihi! ^^ och hjälp vad mäktiga de var! Trots att fyrkanterna inte var stora räckte det gott och väl med en bit, i alla fall för mig och Ellie. Men de var helt okej, Beth och Lucy älskade dem, jag tyckte de var lite väl söta med den vita chokladen och marshmallowsen... Menmen, hittar man receptet i en barnbok lär det bli ganska sött med! Haha xD
Efter detta gjorde familjen vid sig för att åka iväg på en puppet show i Lossiemouth, men jag valde i sista sekund att inte följa med. Jag är ganska trött och mår ganska bra av en lugn fredagskväll! :) var ganska svårt att ta det beslutet dock, för jag har aldrig varit på en puppet show innan! Men jag får hoppas att det inte är så mycket jag missar ;)
Ben stack ut en snabba innan de stack och köpte en ny film som han har velat se länge. Han sa sen att om vi orkar kan ju alltid vi (jag, han och Ellie) se den ikväll efter att de har kommit hem från showen! Den ska bara vara en timme och Beth och Lucy ska bums i säng direkt när de kommer hem eftersom den började då Lucys sovtid också är. Så det kanske blir en filmkväll med Ben och Ellie sen! Kan bli trevligt! :D
Nej, nu ska jag koppla av lite av ett tomt hus. Sen får jag väl se vad som händer med resten av kvällen! :) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: