amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 186 - Pippi Longstocking!

Kategori: Allmänt

Igårkväll satt jag barnvakt hos Caroline och idag har jag passat Lucy och Beth några timmar medan Ellie och Ben var iväg. Vi började med att gå ut till lekparken bakom vårt hus (tjejerna tog med sina dockor i vagnarna och lekte med dem i parken), sen gick vi på upptäcksfärd i kvarteret, vilket slutade med en annan lekpark och därefter gick vi hem igen. Då åt vi lite lunch (Beth och Lucy fick hjälpa till att göra sin egen lunch idag) och sen satte vi oss ner i soffan och kollade på den tecknade Pippi Långstrump -filmen! Fast på engelska förstås, vilket då blir: Pippi Longstocking! Tjejerna tyckte filmen var jättebra, vilket är kul för jag minns hur bra jag själv tyckte den här filmen var när jag var i deras ålder. Idag vara den lite tristare dock, men det var kul att höra och se allt på engelska! Haha xD Herr Nilsson blev Mr Nilsson och Lilla Gubben hade fått det simpla namnet Horse.
När Ben kom hem igen så gick jag upp på rummet och började göra vid mig lite för ikväll ska jag ut och äta middag med några au pair vänner eftersom en av dem, Veronica, ska åka hem nästa lördag... Så det blir en liten hejdå-middag för henne ikväll. Dock ska jag äta lunch med henne i veckan också, men ändå ;)
Så jag ska väl sticka härifrån vid fem, kvart över fem och sen när jag kommer hem igen lär det bli en kort och lugn resterande kväll innan sängen.
Imorgon är det dags för skol- och dagisrutinerna igen, bäst att lägga sig i tid då... ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: