amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 189 - Promenader i vårsol

Kategori: Allmänt

Igår (onsdagen) körde jag barnen till skolan och dagis och därefter körde jag hem igen och gjorde några styrkeövningar (jag fick även reda på bla vilken övning det var som verkligen hade satt igång träningsverken i baksidan av mina lår, samt rumpan - nämligen utfallsstegen... AJ!) Efter detta satte jag mig i soffan och läste ut The Fault In Our Stars - och grät lite på köpet. När boken väl var utläst fick jag skynda på med gå-kläder och därefter (obviously) gå till Lucys dagis (tar ca 30min), hämta henne och sen gå tillbaka hem igen med Lucy i vagnen. Det var såååå härligt! Jag gick i bara mitt träningslinne, så varmt och skönt det var i solen! :D
När vi kom hem igen gjorde jag soppa till Lucy och sen målade vi lite innan vi gjorde oss redo för baletten. Även här valde vi (jag) att gå med Lucy i vagnen till Elgin Community center där baletten hålls. Tog ca 20min dit och sen dansade Lucy medan jag pratade med Hayley och Michelle och sen gick vi hem igen. Och oj vad Lucy var trött då... Klockan var fyra när vi började gå hemåt igen (lite sent för en tupplur eftersom hon ska sova vid sju) och jag fick se till att håla henne vaken genom att få henne att sjunga osv... Haha, men jag lyckades! Hon somnade inte i vagnen iaf ;)
Väl hemma värmde jag maten som barnen skulle ha till middag och sen satt jag med dem medan de åt och Ben åkte iväg på fotboll vid sex. När klockan slog sju nattade jag en trött Lucy och sen kom även Ellie hem från pluggandet i Aberdeen. Vi kollade lite på teve tillsammans, hon jag och Beth och sen bara hon och jag när Beth gått och lagt sig, innan jag själv gick upp och la mig lite efter nio (Ja, jag var också trött!! xD)
Så det var den dagen! Härlig vårsol och massor med lyckliga prommenader! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: