amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 190 - Hejdå Veronica.....

Kategori: Allmänt

Jag lämnade Beth på skolan, körde och lämnade Lucy på Ark och sen körde jag tillbaka till skolan igen för att parkera bilen där och låta den stå där tills Beth skulle hämtas igen vid tre. Istället för att köra hem kände jag nämligen för att gå! Så det gjorde jag :) det var inte lika fint väder idag men det var ändå en mycket behaglig promenad!
Väl hemma tog jag en skön dusch och därefter gjorde jag vid mig och stack sen till Veronicas hus vid tolv. Vi satt en stund och pratade om allt möjligt och även om boken (the fault in our stars) som jag lånat från henne (jag lämnade tillbaka den nu, hon åker ju hem om två dagar!! :( sorgligt!!) när klockan närmade sig ett körde vi till New Elgin till Kristies deli (är osäker på stavningen) vilket är ett litet café som serverar en massa olika bröd/wraps/paninis/rolls/osv.. Med olika sorters fyllningar. Där mötte vi Laura och vi tre åt lunch tillsammans och hade jättetrevligt! Lunchen gick dock alldeles för fort och snart var det dags för Laura och Veronica att säga hejdå för gott.. Veronica skjutsade mig sen till stan (på vägen mot hennes Au Pair pojkes skola) och då var det dags för mig att säga hejdå till henne..... Sorgligt!!! Men vi bor ju båda i Sverige så kanske kommer hon och jag ses någon mer gång! Om jag någonsin besöker Gotland (vilket inte är helt omöjligt eftersom det verkar fantastiskt fint på somrarna) kommer jag definitivt träffa Veronica igen :)
Hur som helst.. Efter att vi sagt hejdå gick jag ett tag i stan och kollade rundor innan jag tog mig till Beths skola och hämtade henne vid tre. Jag pratade extra länge med två mammor idag medan våra barn lekte och sprang runt på skolgården. Det var faktiskt bara vi kvar efter ett tag! XD men trevligt var det! Och alla tjejerna hade roligt! Det var Beth och tre fler av hennes kompisar nämligen ;)
Efter ett tag tog vi bilen till bibblan och vi spenderade ett litet tag där vid böckerna innan vi körde för att hämta Lucy. Dock hände det något roligt (??!) på toaletten då jag stötte på en av Lucys kompisar och hennes mormor.
"That's Lucys mom!" Sa Lucys kompis (Lily) till sin mormor....... Here we go again.... XD hahahahaah!!! Denna gången orkade jag dock inte bry mig om att rätta dem så jag bara nickade och sa hej till dem.. :p
Efter att jag och Beth hade hämtat Lucy så körde vi hem och tjejerna lekte ett tag i trädgården. Därefter målade vi i deras målarböcker ett tag innan ben och Ellie kom hem och vi alla åt middag (Fajitas).
Nu sover Lucy och Ellie pluggar på ovanvåningen och jag, Ben och Beth sitter på nedervåningen och ser tv/läser. Snart ska jag gå upp och fortsätta läsningen på mitt rum innan jag somnar gott i sängen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: