amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 192&193 - Chokladdopppade Jordgubbar....

Kategori: Allmänt

Igår (Dag 192, lördagen) hade jag en lugn, skön dag, med min dator och bok. framåt eftermiddagen tog jag en dusch och sen gjorde jag vid mig för på kvällen kom Laura och Nadine och hämtade upp mig och vi körde därefter till Asda och köpte jordubbar, vindruvor, björnbär, vanlig choklad, vit choklad samt lite haribou godis. Därefter körde vi till Lauras hus i New Elgin och träffade hennes familjs tre hundar (såååå söta!!!) samt Lauras au pair-pappas föräldrar (dvs barnens farföräldrar, som satt barnvakt ikväll). Vi smälte chokladen och sen satte vi oss ner i vardagsrummet och njöt av chokladdoppade jordgubbar, vindruvor och björnbär.... Mmmmmm, det var ju inte lite gott om man säger så.... Snarare JÄTTE-MEGA-SUPER-MUMSIGT!!! Dessutom bjöd Laura oss på Rekorderlig cider (Jag=extra glad för den svenska drycken!)
Vi pratade en massa och hade trevligt och dessutom pratade vi mycket med farföräldrarna. Vi roade oss väldigt mycket med samtalsämnet "Olika språk". Vi jämförde våra egna språk med de andras och översatte och lärde oss nytt, osv. Och farfadern var väldigt impad på hur bra engelska alla vi tre au pairer talade - SKOJ!
Efter detta - när klockan var halv tolv, dukade vi undan allting och sen åkte vi vidare till Joannas Nightclub! DANS PÅ G! Och mycket dans blev det! Vi var alldeles svettiga när vi till slut lämnade nattklubben och drog oss hemåt. Sån rolig tjejkväll det blev! Chokladdoppade jordgubbar och dans med sina vänner - bättre kan det inte bli! ;)
 
Idag (dag 193, söndagen) har jag mest haft sovmorgon och chillar just nu i sängen. Alldeles för trött för att göra något sen igårkväll! xD hahaha! Så ja... Antar att det inte lär bli något mer skrivande på bloggen idag, inte ;)
Eller jo, något blev det minsann! (detta lägger jag till lite senare, då jag faktiskt hade tagit mig ur sängen och gjort något!) Jag, Beth och Lucy spelade in en massa videos där vi dansade och sjöng till Frozen-musik! xD Hahaha! Så det gjorde jag minsann, och kul var det! Och varmt!
Både jag och tjejerna hade jätteroligt till alla dessa låtarna, men om videosen är till för att delas med hela världen...? Det tål att tänkas på ;) Än så länge får de hålla sig i säkert förvar på min dator och inte delas med någon annan. Men man vet aldrig - kanske får ni se någon av videosen senare i veckan.... ;)
 
 Tjingeling!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: