amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 194 - Shopping & simning

Kategori: Allmänt

Efter att ha lämnat barnen på skolan och dagiset idag gick jag inom några second hand affärer och det slutade med att jag köpte tre nya klädesplagg samt två filmer... Ooooopps! xD Kläderna jag köpte var en långklänning, en kort klänning och en skjorta/blus i jeansmaterial utan ärmar. Allt inför våren och sommaren! :D
Efter detta körde jag hem och tvättade, bytte sängkläder och tömde diskmaskinen. Vid elva kom Ellies kompis Laura och lånade tvättmaskinen (deras hade gått sönder) och som tur var blev min tvätt precis klar när hon knackade på dörren! Dock gör detta så att jag går back i mitt tvättande... Men det är inte hela världen! Barnen har fortfarande kläder kvar i garderoben så det är inte panik ännu ;)
Efter att ha städat lite till i huset packade jag min och Lucys simväskor och sen satte jag mig i bilen och körde till Lucys dagis och hämtade henne. Därefter blev det simning med Theo och Caroline, lilla Brandon och hans mamma, samt Kev - simläraren - förstås. Läraren som är väldigt pratglad med mig, hihi ^^ Han är riktigt rolig att prata med! Och idag avslöjade jag att jag aldrig gått på simskola, och då ställde han mig en massa frågor om vilka sorters simtag jag kan göra och lite senare sa han: "That was good kicking!" när jag skulle visa Lucy hur hon skulle göra med sina ben... Precis som om han var min lärare! Haha, ooooohhhhh........ Kev, Kev, Kev....... Lucy älskar honom! Han är verkligen bra med barn och får dem alltid att skratta och ha roligt :)
Efter simningen körde jag och Lucy och hämtade Beth och därefter körde vi hem för ett snabbt mellanmål (jag bäddade klart barnens sängar, vilket jag inte hunnit med innan) och sen körde vi till Lossiemouth och Beths simning. Efter detta körde vi hem igen och möttes av Ellie och Ben i huset som precis hade lagat färdigt kvällens middag: mexikans stirfry med ris, korv och grönsaker. Ellie har haft sitt första examensprov idag (det hon har pluggat till varje dag, hela dagarna i två veckor nu. Jag skojar inte, hon har verkligen pluggat nonstop och mer kommer det bli, för hon har examen både denna och nästa vecka...) och hon tyckte att det hade gått helt okej! :)
Nu har jag gått upp på rummet och ska kolla lite kurser och program på högskolorna som börjar till hösten och prova att ansöka till några! Idag är nämligen dagen då man får börja ansöka till alla höstens program. Inte för att jag vet att jag vill studera till hösten - jag ska ju kanske resa vidare!! Men man vill ju kunna ha valet (ifall jag kommer in) om jag väljer att trots allt inte resa vidare :) Dessutom tycker jag det kan vara lite spännande att se ifall man kommer in på det programmet som man vill ;)
Efter jag har gjort detta ska jag läsa lite eller kolla på top model och efter det ska jag somna tidigt! Jag är så trött efter denna dagen nämligen och har börjat få lite huvudvärk med... Sömn är såååå underbart då! ^^

Kommentarer

  • Julia säger:

    Åh, Kev!! Jag hade också honom när jag gick på simning med Lucy :D

    Svar: Visst är han toppen!! Så rolig!! XD
    Amanda Tyrén

    2014-03-19 | 10:19:14
    Bloggadress: http://julia.castlin.se

Kommentera inlägget här: