amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 195 - Speciellt Skype-samtal

Kategori: Allmänt

Idag tog jag som vanligt Lucy till Michelle och Mat som därefter tog henne till Ark. Jag tog Beth till hennes skola och sen gick jag en snabbis i stan och hittade en neccesär och en dvd som jag köpte. Allting kostade ca 30kr tillsammans! xD Dessutom provade jag en orange/röd klänning som satt perfekt och var såååå fin! Men... Jag var tvungen att säga till mig själv: "När kommer du ha tillfälle att bära denna klänningen?" så jag köpte den aldrig. Heh...
Iaf, när jag kom hem var städerskan, Lisa, redan där så hon städade huset medan jag tvättade lite mer och tog det lugnt på mitt rum med bl.a. min bok och lite Top Model på datorn. Jag såg dessutom klart på en film jag påbörjat igår: Revenge of the Bridesmaids hette den och HAHAHA vad bra den var!!!! Låt mig säga som såhär att om man gillar filmen Bridesmaids kommer man ÄLSKA denna filmen!! Den var sååå rolig och sååå bra! Vissa kanske anser att den är en komisk tjejfilm men jag kan starkt rekommendera den till alla som har någon sorts humor inom sig ;) Ta åtminstone en titt på trailern! :D
Vid kvart i elva kom Michelle med Lucy och då åt hon och jag lunch tillsammans. Därefter såg vi på the little mermaid (Lucy verkade lite trött) och sen lekte vi och spelade spel tillsammans. Vid halv tre körde vi till biblioteket och gick däriifrån till skolan för att hämta Beth. Sen gick vi alla tre tillbaka till biblioteket och spenderade eftermiddagen där.
Vid fem körde vi hem och jag lagade mat till Beth och Lucy. (Ellie skulle iväg på zumba vid kvart i sju och Ben stack redan vid sex på en fotbollsmatch, så de skulle inte äta förrän senare. Alltså kunde jag laga något lätt till tjejerna och sen äta något lätt själv). Men vid sex hade Ellie bestämt skype med en tjej som vi har mailat lite med och som kanske kan bli Beth och Lucys nya au pair! Så hela familjen Dempster + jag satte oss ner vid sex och hälsade på tjejen från Tyskland. Ben fick säga ett snabbt hej och berätta lite om sig själv innan han stack, men sen pratade jag, Ellie, Beth och Lucy med henne ett tag och därefter bara jag och tjejerna (Ellie stack ju också iväg vid halv sen). Och vi hade ett väldigt trevligt samtal tycker jag! Hon verkade snäll och trevlig och gillar barn (ett måste som au pair). Vi pratade om allt möjligt och jag berättade en massa om mina rutiner och en vanlig dag för mig, osv. Beth och Lucy berättade vad de gillar att göra och visade deras favoritleksaker, osv. Och Ben och Ellie berättade om sina jobb, osv. Osv, osv, osv.. Haha! Det enda jag tänkte var att jag mindes själv hur mitt första samtal med Dempsters var och hur nervös jag var innan de ringde den där första gången.. Hjälp! Men se hur bra det gick!! :D En underbar familj! Men, jag vet inte hur det kommer bli med denna tjejen, jag antar att Ben och Ellie kommer diskutera mer och sen kanske de kommer vilja prata med henne mer osv. Jag har redan bestämt med henne att vi kan prata igen, allt för att hjälpa henne :) Jag är själv så tacksam över all hjälp jag fick av au pairen innan mig, Julia. Hon var så himla snäll och svarade på alla mina frågor. Jag vill vara lika hjälpsam mot den eventuellt nya au pairen som Julia var mot mig! :D (Btw, Tack så mycket Julia!!)
Hur som helst. När vi sa hejdå till tjejen från Tyskland var klockan lite över sju så då var det bums i säng för en övertrött Lucy och därefter gick jag ner och åt min seeeena middag (hann inte äta innan.... Jag = hungrig!!!!) och Beth fick kolla på lite kvällsteve. Så snart jag ätit upp gick jag in och satte mig bredvid henne och skrev mitt blogginlägg. Jag sa till henne att när jag hade skrivit klart mitt inlägg så var det läggdags för henne också, vilket betyder att det ganska så snart är dags för mig att säga till henne att det är time for bed! Därefter ska jag kolla vidare på Top Model (eller läsa....???) och sen sova!
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    OJ! Är det redan dags att välja ny aupair? Jag minns det som igår när vi satt och pratade med dig.
    Var bara kul att hjälpa dig :D och jag har läst varenda blogginlägg som du skrivit också, jättekul att följa. Känns som att man känner dig så väl fast vi aldrig träffats! Haha. Vi måste försöka träffas sen någon gång när du är tillbaka. Vi bor ju rätt nära varandra :) kram

    Svar: Ja visst har tiden gått fort!! Jag tycker också att det inte alls var längesen jag själv var den där nya, nervösa tjejen som väntade på att få prata med familjen Dempster... XD sjukt ändå!Vad roligt att du läser min blogg så ofta! Och jag tycker absolut att vi ska ses i sommar!! Jag kan ju hälsa på dig efter mitt sommarjobb eller du hälsa på mig?! :D vill resa mycket i Sverige i sommar innan jag tar nästa steg i mitt liv i höst ;)
    Amanda Tyrén

    2014-03-19 | 10:15:11
    Bloggadress: http://julia.castlin.se

Kommentera inlägget här: