amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 196 - Mrs Wind är i farten!

Kategori: Allmänt

Idag fick jag sovmorgon! Ellie gick upp med barnen så att jag bara behövde gå upp för att skjutsa dem till skolan och dagiset! Det var så snällt av Ellie! Så jag passade på att sova 4min längre och sen ta en efterlängtad morgondusch innan jag körde iväg med barnen. Det var så längesen jag tog en morgondusch mitt i veckan! XD haha!
Hur som helst, efter detta körde jag till tesco och kollade på alla fina barnkläder (vill alltid köpa allting till min fina kusin/Guddotter Julie, men det finns för mycket fint så man inte kan välja!!!) så jag tog en massa foton på de plagg jag gillar mest och sen skickade jag dem till min faster Lina, Julies mamma, så att hon kunde välja ut lite kläder som skulle passa Julie-bus!
Efter tesco körde jag hem och åt frukost, och därefter väntade jag på att en tjej skulle komma och kolla min nacke/rygg. Jag har alltid ont där så jag frågade henne (hon hjälper Ben med en idrottsskada genom massage och övningar, och jag har glömt bort namnet på vad hon verkligen är... Haha något med physcio-terapeut..?) om hon kunde kolla min nacke och rygg efter Bens tid. Och det ville hon gärna! Dock så märkte jag att Ben inte var hemma.... Alltså hade inte han sin tid då... Och när klockan slog min tid så dök hon aldrig upp... Skumt! Jag fick veta senare att hon hade skrivit till Ben kvällen innan och frågat om vi kunde byta tiderna, dvs om jag kunde ha min tid på torsdag(imorgon) istället, och Ben hade glömt säga det till mig. Hehe.. Så kan det gå ;) men jag har ändå inget att göra imorgon så då kan jag ju lika gärna ha tiden då istället! :)
Hur som helst: vid tolv hämtade jag Lucy och vi gick i stan ett tag tillsammans (det var riktigt blåsigt idag, så blåsigt att Lucy skrek ut: "Stop being so windy mrs wind!"). Vi gick bl.a. till T.K.Maxx där jag hittade ännu fler fina kläder som skulle vara fantastiskt fina på Julie.. Jag la till och med undan ett par så att jag kunde köpa de ikväll ifall Lina samtyckte.. Haha! XD vilket jag även gjorde! Jag körde och köpte en av klänningarna på kvällen som både jag och lina gillar väldigt mycket :)
Nejdå, Julie, du kommer inte alls bli bortskämd! ^^
Efter min och Lucys runda i stan körde vi hem och åt lunch tillsammans, sen pysslade vi lite och såg en halv film innan vi körde till baletten.
Därefter körde vi hem igen och jag lagade kvällens middag. Snart kom Ben och Ellie hem och därefter släpptes Beth av från hennes balett av Louise. Då passade jag på att köra iväg och köpa den där klänningen som jag lagt undan till Julie (jag skulle ändå inte äta samma middag som de andra utan göra min egen senare, är inte särskilt förtjust i pastabake med konserv-tonfisk).
Nu är jag hemma igen och planerar en lugn, tidig kväll med min bok! Får se om det blir det dock, eller om det blir en accidentally sen kväll med min dator xD
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: