amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 198 - Brewers Fayre & skum tesco-produkt

Kategori: Allmänt

Efter att ha lämnat barnen idag åkte jag hem och satt vid datorn ett tag, sen läste jag lite också innan jag körde till tesco och kollade rundor lite. Och vet ni vad jag såg där? Tesco gör en massa egna produkter, typ som Ica har Ica basic (väl?) och maxi har sina egna märken osv. Men idag såg jag en vara som jag inte hade sett innan som var av tescos egna märke... en Whisky-flaska!!! HAHAHA!!! har aldrig sett en whiskyflaska som ser så billig och blaskig ut!! xD vem köper Tescos egna whisky liksom....??? de hade även eget rom osv.... hur tänker man egentligen...? Hur som helst hämtade jag Lucy efter mitt skumma tesco-besök och vi körde därefter och tankade och sen hem för att äta lunch. Till efterrätt fick en mini-cupcake och hon var så glad över den så jag var tvungen att ta kort! Därefter hade Lucy en tupplur och jag kollade lite på svenska top model på datorn :p hahah, jag vet, drygt! XD
Vid tre hämtade vi Beth och sen körde vi snabbt hem igen för att byta om till finare kläder för vid fyra skulle Lucy  på party hos grannsonen som fyllde tre och jag och Beth skulle till Brewers Fayre med Michelle, Sophie och baby Jessica! Tjejerna fick leka en massa här medan jag och Michelle pratade en massa och hade allmänt trevligt. Vi beställde in mat och åt gott och sen lekte barnen vidare i den stora kudd-lek-borgen innan vi åkte hem igen vid sex.
Då hämtade jag Lucy från kalaset och sen gick vi alla in i huset och hälsade på Ben som var hemma.
Vi satte oss i vardagsrummet och jag tillät Beth att styla mitt hår ett tag(jag tänkte att det kan väl vara lite skönt med pillande i håret ett tag...?) Hah! visade sig vara ett STORT misstag....... Oh no...
Det visade sig att Beth satt upp mitt hår i fem olika, slarviga tofsar och sen kunde hon inte ta ut dem ur mitt hår igen... Så allt slutade med att jag fick krångla ut tofsarna ur det trassliga håret, vilket resulterade i massa hår som följde med.... AJ! Tog säkert fem minuter att krångla ut varje tofs.. Jag fattar inte riktigt hur Beth lyckades få mitt hår sååå trassligt... Hon har nog någon sorts talang i att trassla ihop hår med tofsar! XD
Aja. Nu har båda barnen gått och lagt sig och jag ska upp och läsa/glo på Beyond the Break eller någon annan serie....? Slö fredagskväll efter ett trevligt men väldigt livligt Brewers Fayre besök helt enkelt! XD 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: