amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 199 - Fantastisk barnvakts-lördag

Kategori: Allmänt

Igår var en underbar dag! Jag skulle sitta barnvakt under dagen mellan 12 och halv 6 eftersom Ben hade en fotbollsmatch att döma (han är domare) och Ellie behövde plugga (två prov kvar nästa vecka sen är hon klar!)
Så då passade jag, Beth och Lucy på att ha en trevlig dag utomhus! Vi började med att packa en liten picknick-påse med en filt, snax, lunch och drycker och sen tog vi med vagnen (till Lucy) och gick ut på en promenad. På vägen stannade vi på ett antal lekparker och några småaffärer. Vi hade jättekul på en speciell lekplats (den jag gillar bäst för där finns en jättestor klätterställning med nät och korgar man kan klättra upp och sitta i) och lekte massor där. Till och med jag klättrade upp i nätet med tjejerna! Barnet inom mig tittade fram minsann! :D
Därefter gick vi vidare (vi stannade lite här och där, bla för att gå inom en eller två affärer samt plocka blommor i det gröna gräset) och det slutade med att vi hamnade i coopers park utanför biblioteket där vi spred ut vår picknick-filt och åt lunch! Det var ganska blåsigt så vi skyndade med lunchen och sen lekte vi lite på lekparken bredvid. Därefter gick vi till Costas och mötte mamma Ellie för en varm choklad med grädde och marshmallows, innan vi började gå hemåt igen. Även här gjorde vi några stopp på vägen, mest på lekparken vi alla gillar mest! (Den med nätet och korgarna).
Sen var vi hemma igen lite efter fem vilket betydde att vi har varit ute i nästan fem timmar!!!! Gött jobbat säger jag!
Ellie och Ben kom hem kort därpå, vid halv sex och då lagades det middag och sen åt vi tillsammans. Tjejerna var helt och somnade tidigt (efter middagen) och bums meddetsamma! Mission accomplished! ;) haha!
Efter detta, vid halv 8, packade jag datorväskan och gick till Michelle och Mats hus för att sitta barnvakt för Sophie och Jessica. Mat är utomlands
Och Michelle skulle ut och äta med några tjejkompisar och säga hejdå... De åker om nio dagar!!!! Så sorgligt! Jag har verkligen börjat älska den här familjen - det är absolut min favorit-familj efter the Dempsters! Och de ligger tätt, tätt inpå!! Kommer verkligen sakna dem.. Jag hoppas innerligt att jag kan ta mig till Australien på något sätt och då ska jag absolut hälsa på denna fina familjen! Hoppas verkligen att detta inte är det sista jag ser av dem, liksom.
Så efter att jag hade suttit barnvakt och Michelle kommit hem igen, pratade vi jättelänge innan jag till slut gick hem igen. Vi ska försöka ta en kaffe och fika i veckan och säga vårt riktiga hej då - eller nej förresten, vi ska säga vårt "vi ses snart!" ;) 
Väl hemma pratade jag en massa med Ben och Ellie med (de hade suttit uppe länge och skulle snart lägga sig de med när jag kom hem). Vi pratade bl.a. om hur kul det kommer bli om typ fem år och jag får se hur Beth och Lucy är då! Ska bli så spännande att se hur de blir när de blir äldre! :D Ben sa: "In five years, Beth will almost be a teenager... Oh no...." Hahahahahaha!! Men jag tror absolut att Beth kommer lyckas mycket bra i livet! Hon beter sig så himla moget ibland vilket får en att tro att hon är så mycket äldre!! Men sen kommer det ju tillfällen där man ser att hon är faktiskt bara sju år. Men det är kul att se båda två utvecklas! :) jag har läst mycket på den andra Au pairens (Julias) blogg de senaste dagarna samt kollat en massa bilder på den första Au pairens (Emilias) bilder på Facebook och hjälp vad de har ändrats, tjejerna! Samtidigt känner jag att beskrivningarna på Julias blogg är så lika med de jag gör! Det är kul att kolla på såna saker och se hur tjejerna utvecklas! :) När Emilia kom hit först var Lucy bara 10 månader... TIO MÅNADER!!!! Och nu är hon snart 4år (i oktober men ändå..)
Och om man kollar på bilder för bara ett år sen (på Julias blogg) så är Lucys hår hälften så kort som det är nu! Det är sjukt!!!! Och jag ser så himla mycket skillnad på Beth också! Det är jätteroligt att kolla på! :D haha!
Det är därför jag tycker det ska bli så roligt att hålla kvar kontakten med den här familjen och se senare hur mycket tjejerna kommer utvecklas. Det är det som är så speciellt med att vara en Au Pair antar jag.. Att man får finnas kvar i deras liv för alltid och vara en del av deras uppväxt in i den stora världen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: